Prema novoj kategorizaciji, zelene table će biti zamenjene plavim i ta zamena će trajati 50 dana, najavio je resorni ministar Goran Vesić.

On je kazao da je na motoputu maksimalna dozvoljena brzina 100, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas.  Zaustavna traka ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.

Šta su motoputevi?

Reč je o brzim saobraćajnicama na kojima je ograničenje brzine 100 kilometara na čas, osim kroz naseljeno mesto, gde se vozila mogu kretati brzinom do 80 kilometara na čas.

Ministar Vesić je rekao za RTS da se gradi nekoliko takvih saobraćajnica – između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, brza saobraćajnicu koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje.

"To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na auto-putu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva", pojasnio je ministar. 

Plave table na motoputu kroz Beograd 

Izmene se odnose i na dosadašnji auto-put, a sada motoput kroz Beograd, koji je izgradnjom obilaznica oko Beograda postao gradski bulevar, a od danas počinje zamena kompletne signalizacije.

"Zelene table ćemo zameniti plavim, zamenićemo 318 znakova, 25 velikih tabli i ono što vozači treba da znaju, da je sada, kad se postave nove table, nova signalizacija, vožnja na motoputu koja je dozvoljena 100 kilometara na sat, a ne više 130 kao na auto-putu, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat", kazao je ministar.

To znači da se od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, može voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.

Zaustavna traka

"Zaustavna traka, koja se kolokvijalno zove žuta traka, ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi, a ukoliko grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz", rekao je Vesić.

On je dodao da se zaustavna traka inače nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.

(M.A./EUpravo zato/RTS)