Dobre vesti stižu iz vazduhoplovne industrije - avio-kompanije i aerodromi pokušavaju da smanje pogrešno rukovanje prtljagom novim propisima.

Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj je obavezala sve članove avio-kompanije da prate prtljag na četiri tačke tokom celog putovanja.

To bi trebalo da znači da će se uvek znati gde se torba nalazi, a samim i smanjenje broja izgubljenog prtljaga.

Avio-kompanije uvode poboljšane sisteme za praćenje prtljaga

IATA je trgovačko udruženje koje predstavlja preko 300 avio-kompanija širom sveta, uključujući većinu velikih prevoznika, a njeni članovi su dužni da donesu propise i standarde koje telo utvrđuje.

Najnoviji izveštaj ovog udruženja o globalnom napretku otkrio je da je od 155 avio-kompanija i 94 aerodroma ispitanih, 44 odsto u potpunosti primenilo zahteve udruženja za praćenje prtljaga.

Poznata kao Rezolucija 753, ona zahteva da se prtljag prati pomoću skeniranih bar kodova pri prijavi, prilikom utovara na let, tokom transfera i po dolasku na pojas za isporuku.

41 odsto avio-kompanija i aerodroma trenutno radi na ispunjavanju zahteva, dodaje se u izveštaju.

Kina i Severna Azija su prednjačile sa 88 odsto avio-kompanija koje su primenile sistem, a slede Amerika sa 60 odsto i Evropa i azijsko-pacifički region sa 40.

Da li onda mirno možemo da planiramo letovanje?

Od 2007. do 2022. godine, pogrešno rukovanje prtljagom smanjeno je za skoro 60 odsto, kaže Monika Mejstrikova, direktorka IATA-e za kopnene operacije.

Godine 2022. došlo je do porasta broja pogrešnog rukovanja prtljagom, uglavnom zbog iznenadnog povećanja broja putovanja nakon pandemije, nedostatka osoblja i nepripremljenosti vazduhoplovne industrije.

Broj torbi koje su odložene, izgubljene ili oštećene porastao je sa 4,35 u 2021. na 7,6 komada prtljaga na 1.000 putnika u 2022. prema statistici SITA, koja upravlja IT sistemima za 90 odsto avio-kompanija.

IATA se nada da će povećana upotreba propisa o praćenju prtljaga ponovo smanjiti slučajeve izgubljenog prtljaga.

Tome će takođe pomoći izjednačavanje broja putnika i bolja priprema unutar industrije.

(M.A./EUpravo zato/Euronews.com)