Nemački sektor komercijalne avijacije i dalje je u problemima uprkos porastu putničkog transporta u prvoj polovini godine, a ukupan broj putnika i dalje zaostaje za nivoima pre pandemije iz 2019. godine, saopštilo je Nemačko udruženje za vazduhoplovstvo (BDL).
Ukupan broj od 99,4 miliona putnika je i dalje skoro 16 procenata ispod nivoa pre pandemije iz 2019. godine, prema podacima BDL-a. Poređenja radi, u istom periodu prošle godine bio je veći za 10 procenata.
Jens Bišof, predsednik udruženja i izvršni direktor niskotarifne avio-kompanije Eurowings, rekao je da Nemačka zaostaje za drugim evropskim zemljama.
Za slabe brojke okrivio je visoke poreze i takse.
"Posledice su vidljive na skoro svakom aerodromu u Nemačkoj. Avio-kompanije povlače svoje avione i preraspodeljuju ih u druge evropske zemlje sa konkurentnijim troškovima", rekao je.
BDL: Svaki treći avion premešten u inostranstvo
Prema proračunima udruženja, niskotarifne avio-kompanije poput Rajanera i Izidžeta premestile su skoro svaki treći mlaznjak koji je prethodno bio baziran u Nemačkoj u inostranstvo od 2019. godine. Od 190 mlaznjaka, ostalo je samo 130.
BDL tvrdi da ovo ne samo da smanjuje međunarodnu povezanost Nemačke, već i uzrokuje gubitke za ekonomiju koji se mere u milijardama. Svaki avion srednjeg dometa podržava oko 170 radnih mesta i doprinosi oko 70 miliona evra bruto domaćem proizvodu Nemačke.
Za tipičnu evropsku rutu, prema Bišofu, državne takse od oko 35 evra po putniku trebalo bi prepoloviti.
Ne očekuje se oporavak ove zime
Prema BDL-u, malo je verovatno da će nemački sektor avijacije nadoknaditi gubitke u narednim mesecima. Domaći letovi su posebno teško pogođeni, dostigavši samo 49 procenata kapaciteta pre krize u prvoj polovini godine.
Zimski red vožnje, koji počinje krajem oktobra, povećaće ukupan kapacitet nemačkih aerodroma za osam procentnih poena, na oko 90 procenata nivoa pre pandemije. U drugim evropskim zemljama kapacitet će se povećati za sedam procentnih poena, na 116 procenata.
(EUpravo zato/Poslovni)