Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) objavila je najnoviji izveštaj o stanju u domaćoj gejming industriji za 2024. godinu.

Takođe pružaju sveobuhvatan uvid u razvoj sektora od 2017. godine do danas. Iako globalna industrija i dalje prolazi kroz fazu kriznog menadžmenta nakon pandemije, podaci pokazuju da je domaće tržište zabeležilo otporniji rast.

Prema izveštaju, igre koje nastaju (i) u Srbiji preuzete su skoro 300 miliona puta na globalnim platformama.

Najvećih 15 kompanija ostvarilo je prihod od 214 miliona evra, što predstavlja rast od 22 odsto u odnosu na 2023. godinu. Procene pokazuju da u Srbiji danas posluje oko 100 studija i timova, a trenutno su u razvoju 84 nove igre.

Industrija zapošljava oko 4.500 profesionalaca, uz 200 novih radnih mesta u odnosu na 2022. Ipak, za 2025. planirano je otvaranje svega 130 novih pozicija, što ukazuje na usporavanje rasta i ulazak u fazu stabilizacije.

Izveštaj takođe donosi nove uvide: 31 odsto svih zaposlenih su žene, koje vode trećinu svih timova, dok 55 odsto studija razvija originalne IP-eve. Mobilne igre i dalje dominiraju po ukupnim prihodima.

Prvi put, prikupljeni su i podaci o upotrebi veštačke inteligencije u razvoju igara, zadovoljstvu uspehom projekata, jezicima lokalizacije, strukturi vlasništva kompanija, kao i o najposećenijim domaćim i stranim gejming događajima.

Glavni razvojni centri ostaju Beograd i Novi Sad, a najzastupljenija zanimanja su u oblastima QA, programiranja i 3D arta. Najteže je pronaći iskusne programere i seniore za pozicije u podršci poslovanju.

Kao ključne izazove za dalji razvoj industrije, kompanije ističu visoka poreska opterećenja, manjak lokalne podrške za platforme za objavljivanje igara, kao i nedostatak adekvatnih poreskih olakšica.

(EUpravo zato/Kurir)