Gradsko veće Lisabona poverilo je timu stručnjaka zadatak da osmisle novi mehanizam koji će garantovati bezbednost uspinjače Glorija, nakon što se prošle nedelje dogodila nesreća sa smrtnim ishodom. Uspinjača će ostati zatvorena sve dok ne bude rekonstruisana, saopštio je gradski zvaničnik.

"Moramo obezbediti maksimalnu sigurnost", rekao je novinarima potpredsednik veća Filipe Anakoreta Koreja, dodajući da je potrebno da cela zemlja bude uverena u to pre nego što se žičara ponovo pusti u rad.

U timu će biti stručnjaci iz gradske javne transportne kompanije Carris, koja upravlja uspinjačom, kao i eksperti sa univerziteta, iz inženjerske komore i Nacionalne laboratorije za građevinarstvo (LNEC), naveo je Koreja.

Na vanrednoj sednici gradsko veće odlučilo je da upravo ovaj tim stručnjaka ima poslednju reč o tome kada će vožnja uspinjačom ponovo biti bezbedna.

Preliminarni izveštaj ukazuje da je problem sa kablom verovatno doveo do toga da popularna turistička uspinjača nekontrolisano jurne nizbrdo, pri čemu je poginulo najmanje 16 ljudi, a 22 je povređeno, kada je udarila u zgradu.

U izveštaju se navodi da se nesreća dogodila za svega 50 sekundi, jer iako su pneumatske i ručne kočnice bile aktivirane, nisu imale dovoljan kapacitet da zaustave uspinjaču, a dodatni sigurnosni sistem nije postojao.

Glorija, koja je počela sa radom 1885. godine, jedna je od tri stare uspinjače kojima upravlja Carris. Koriste je i turisti i stanovnici Lisabona. Linija povezuje centar grada, kod Trga Restoradores, sa četvrti Bajro Alto, a preveze oko tri miliona putnika godišnje. Predstavlja i simbol Lisabona, ali i Portugala.

(EUpravo zato)