Kampanja "Tvoje telo je tvoje, i na netu i u stvarnom svetu!" predstavljena je u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu diplomatama i partnerima koji podržavaju inicijativu Populacionog fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA) da se osigura bolja zaštita privatnosti i telesne autonomije u digitalnom prostoru.

Ova organizacija u saradnji sa kancelarijom Poverenika za zaštitu ravnopravnosti kampanju u Srbiji sprovodi od novembra 2022 godine. Predstavljanje je nastavljeno na EXIT festivalu gde su posetioci i članovi delegacije imali priliku da se dodatno informišu i daju lični doprinos vidljivosti bodyright kampanje.

Cilj je podizanje svesti opšte populacije, naročito mladih, o široko rasprostranjenom rodno zasnovanom nasilju u digitalnoj sferi i njegovim posledicama. Kampanja poziva donosioce odluka, tehnološke kompanije, kao i sve druge relevantne organizacije da poboljšaju - kako mehanizme zaštite - tako i mehanizme podrške osobama različitog uzrasta koje su izložene ovakvom tipu nasilja i zloupotreba.

kampanja-bodyright.jpg
Ustupljene fotografije/Radivoj Hadžić 

Snežana Mišić, zamenica direktora Galerije Matice srpske, zahvalila je na prilici da se i ova ustanova kulture uključi u ovu priču.

"Kampanja bodyright nas poziva da ozbiljno shvatimo rodno zasnovano nasilje. Ova kampanja je pomogla ljudima u Srbiji da prepoznaju i daju svoj doprinos u borbi protiv nasilja u digitalnom prostoru, štiteći svoja prava i telesnu autonomiju onlajn. Nastavićemo naše napore i ove godine u borbi protiv digitalnog nasilja. Drago mi je što smo imali prilike da se udružimo sa Exit festivalom, kako bismo doprli do još većeg broja mladih" izjavio je Džon Kenedi Mosoti, direktor Populacionog fonda Ujedinjenih nacija za Srbiju.

Džon Kenedi Mosoti, direktor Populacionog fonda Ujedinjenih nacija za Srbiju
Ustupljene fotografije/Radivoj Hadžić Džon Kenedi Mosoti, direktor Populacionog fonda Ujedinjenih nacija za Srbiju

"Zajedno možemo izgraditi digitalni svet u kojem se poštuju prava svih, gde se slavi raznolikost i gde empatija i plemenitost preovladavaju. Kampanja bodyright nas podseća da su naši glasovi važni i da naši postupci mogu napraviti razliku”, dodala je Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnost.

Nije slučajno da se promocija kampanje okrenute mladima događa u nedelji u kojoj čitav svet obeležava Svetski dan stanovništva, a naš region posebno naglašava ozbiljnost trenutnih demografskih promena i potrebu da se na njih odgovori.

Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti
Ustupljene fotografije/Radivoj Hadžić Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti

Populacioni fond skreće pažnju na kompleksnost uzroka demografskih promena koja zahteva sveobuhvatne, promišljene i održive mere da bi svaka osoba imala mogućnost da ostvari svoj lični potencijal i time doprinese razvoju društva. To je naročito važno za mlade, kao najveći razvojni resurs, posebno mlade žene koje su ciljna grupa velikog broja mera za povećanje stope nataliteta. Populacioni fond podseća da nijedna mera ne sme da nosi rizik da ugrozi postignuća i do sada ostvareni napredak u oblasti rodne ravnopravnosti, reproduktivnih prava i osnaživanja žena, i time izazove dalekosežne negativne posledice po stabilnost i razvoj svakog društva.

Pored toga, nasilje nad ženama i devojčicama dobija nove forme i svoju ekspanziju i u digitalnom svetu, zbog čega nacionalna kampanja bodyright u Srbiji svakim danom dobija na značaju.
Ona promoviše zaštitu ličnog dostojanstva, integriteta i telesne autnomije u virtuelenom svetu i adekvatan sistem zaštite koji još nedostaje u velikom broju zemalja.

Iz Novog Sada je poslata jasna poruka da svaki pojedinac može da se uključi i zatraži bolju zaštitu svog integriteta onlajn. Jer, tvoje telo je tvoje! I na netu i u stvarnom svetu!

(EUpravo Zato)