Američka kompanija Aircela razvila je inovativnu tehnologiju koja kombinuje hvatanje ugljen-dioksida direktno iz vazduha sa proizvodnjom sintetičkog goriva.

Na taj način, moguće je dobiti benzin koji se može koristiti u postojećim motorima - bez potrebe za dodatnim prilagođavanjem.

Nova mašina koristi rastvor na bazi vode sa kalijum-hidroksidom (KOH) kako bi izvukla CO₂ iz atmosfere. Vazduh prolazi kroz posebno dizajniranu komoru u kojoj tečnost vezuje ugljen-dioksid.

Korišćenjem obnovljivih izvora energije, vrši se elektroliza vode kojom se dobija vodonik, dok se kiseonik pušta nazad u atmosferu.

Istovremeno, rastvor za hvatanje CO₂ se regeneriše i može ponovo da se koristi, omogućavajući neprekidan rad sistema.

Zatim se zarobljeni CO₂ kombinuje sa vodonikom kako bi se proizveo metanol, koji se u sledećoj fazi pretvara u benzin korišćenjem MTG (methanol-to-gasoline) procesa. Ovu tehnologiju još sedamdesetih godina razvio je ExxonMobil.

Jedna mašina - skoro 4 litra benzina dnevno

Aircela navodi da jedna njihova mašina može dnevno da proizvede oko 3,8 litara benzina, koristeći približno 10 kilograma CO₂, uz mogućnost skladištenja do 64 litra goriva.

Prednost je što se ovako dobijeno gorivo može odmah koristiti u postojećim vozilima i na postojećoj infrastrukturi bez dodatnih ulaganja ili izmena.

Rešenje koje ne šteti klimi

Ova tehnologija je klimatski neutralna, a količina CO₂ koja se emituje prilikom sagorevanja goriva jednaka je onoj koja je prethodno izvučena iz atmosfere tokom njegove proizvodnje.

Za razliku od velikih i složenih postrojenja za sintetička goriva, Aircela sistem je kompaktan i prilagođen različitim okruženjima i može se instalirati u domaćinstvima, preduzećima, industrijskim pogonima, kao i u udaljenim mestima, na ostrvima, lukama ili za hitne potrebe van mreže.

Kompanija planira da prve isporuke ovih uređaja počne već na jesen, namenjene prvenstveno korisnicima koji nisu priključeni na elektroenergetsku mrežu, kao i komercijalnim i industrijskim potrošačima.

(M.A./EUpravo zato/balkangreenenergynews.com)