Železnički saobraćaj u određenim delovima južne Engleske je smanjen jer su se nasipi slegli i poremetili šine nakon najsunčanijeg proleća u poslednjih 100 godina.
Vozovi ne mogu da putuju punom brzinom preko nasipa u Dorsetu i Devonu jer su se skupili zbog nedostatka vlage u zemljištu.
To je najnoviji primer koji pokazuje kako ekstremne vremenske prilike utiču na železnički saobraćaj. Kompanija "South Western Railway" (SWR) je saopštila da, zbog bezbednog i pouzdanog prevoza, nema drugu opciju osim da smanji broj vozova.
Putovanja od londonske stanice Vaterlo do Eksetera trajaće sat vremena duže, jer će vozovi na pojedinim deonicama ići brzinom od 64 km/h umesto dosadašnjih 137 km/h.
Ovogodišnje proleće bilo je drugo najsušnije u Engleskoj otkad se vodi evidencija, sa najmanje padavina još od 1976. godine.
Nedostatak vlage izazvao je sleganje nasipa na deonici dugoj oko 19 kilometara između Gilingema u Dorsetu i Aksminstera u Devonu.
Ograničenje brzine na ovoj pruzi znači da vozovi ne mogu da se mimoilaze u uobičajenim terminima i mestima, pa je SWR bio prinuđen da smanji broj polazaka.
Kompanija je navela da će sušni uslovi verovatno potrajati i da bi mogla da budu uvedena dodatna ograničenja brzine.
Direktor za operacije SWR-a, Stjuart Mik, izjavio je: "Veoma nam je žao zbog poremećaja koje će putnici iskusiti jer znamo koliko je zapadna železnička linija važna za zajednicu. Ovu odluku nismo doneli olako... Međutim, da bismo nastavili da pružamo bezbednu i pouzdanu uslugu, nemamo izbora osim da smanjimo broj polazaka".
Promene klime poslednjih godina prouzrokuju sve više problema u železnici, uključujući i uvođenje ograničenja brzine tokom ekstremnih letnjih vrućina jer bi šine mogle da se deformišu.
Prošle godine, železničke usluge u Kentu su takođe bile smanjene zbog najkišovitijih zima zabeleženih u regionu, što je takođe uticalo na šine i nasipe.
"Network Rail" uložiće skoro 3 milijarde funti u periodu 2024–2029. kako bi se izborio sa posledicama klimatskih promena, nakon što je već povećan budžet za održavanje zemljanih konstrukcija posle nesreće kod Stounhejvena, kada su obilne padavine i loša drenaža pokrenule odron.
(EUpravo zato/Guardian)