Uprkos blagom padu interesovanja za putovanja ovog leta, Hrvatska se i dalje drži u samom vrhu među najtraženijim destinacijama u Evropi.

Prema poslednjim podacima Evropske komisije za putovanja (ETC), Hrvatska se nalazi na visokom sedmom mestu liste koju su sastavljali evropski turisti, ostavljajući iza sebe destinacije poput Portugala, Belgije i Ujedinjenog Kraljevstva.

Letnja sezona 2025. donosi promene u navikama turista: putovanja će možda biti ređa, ali će trajati duže i biće skuplja.

Više od 70 odsto Evropljana planira da otputuje u narednih pet meseci, iako je to blagi pad u odnosu na prošlu godinu. Istovremeno, 40 odsto njih planira da provede sedam do dvanaest noći na odmoru - što je znatno više nego prethodnih sezona. Budžet za letovanja takođe raste - svaki treći turista planira da potroši između 1.500 i 2.500 evra po putovanju.

Predsednik ETC-a Migel Sanz smatra da ovakvi podaci ukazuju na stabilnu potražnju za turizmom u Evropi, uprkos ekonomskim i klimatskim izazovima. On poziva turističke destinacije da bolje upravljaju sve većim pritiskom na popularna mesta i usmere pažnju i promociju ka manje poznatim lokacijama.

Iako Mediteran i dalje privlači veliki broj turista (41% svih ispitanika), interesovanje za alternative lagano raste.

Sve privlačnije i Albanija i BiH

Zemlje poput Albanije i Bosne i Hercegovine sve češće ulaze u izbor evropskih putnika, naročito onih koji planiraju duže boravke i imaju viši budžet.

Klimatski faktori sve više utiču na planiranje putovanja: više od 80 odsto Evropljana uzima u obzir klimatske promene prilikom izbora destinacije.

Blaga klima postaje poželjnija, dok se regije s ekstremnim temperaturama sve češće izbegavaju. To delimično objašnjava i smanjen interes za neka tradicionalna mediteranska letovališta.

Među nacijama koje prednjače u planiranju putovanja nalaze se Poljaci (80%) i Britanci (79%), dok su nemački turisti - i dalje brojni, ali nešto rezervisaniji - sa 70 odsto onih koji planiraju letnje odmore.

(M.A./EUpravbo zato/tumagazin.rs)