Nemački automobilski gigant, Volkswagen, zabeležio je značajan pad profita u drugom kvartalu zbog američkih carina, mera restrukturiranja i niže marže profita na električne automobile.
Nakon oporezivanja, kompanija sa sedištem u Volfsburgu zaradila je 2,29 milijardi evra, što je 36,3 odsto manje nego godinu dana ranije, objavila je grupa, prenosi DW. Na početku godine, Volkswagen je već predstavio loš kvartalni bilans stanja, s profitom koji je u prva tri meseca pao za 41 odsto, odnosno na 2,19 milijardi evra.
Drugi kvartal takođe je bio razočaravajući, s padom operativnog rezultata za dobrih 29 procenata, odnosno na 3,83 milijarde evra. To je bilo u skladu s očekivanjima analitičara. Uprkos blagom povećanju isporuka, prodaja je pala za tri procenta, odnosno na 80,6 milijardi evra.
Folksvagenu preti sudbina Kodaka i Nokije?
Samo carine su u prvoj polovini godine iznosile 1,3 milijarde evra. Pored toga, postoje dodatna opterećenja za programe smanjenja troškova kod brendova Volkswagen i Audi, kao i kod softverske podružnice Cariad. Na rezultat je takođe uticala veća prodaja električnih automobila, sa kojima ovaj automobilski gigant i dalje zarađuje manje novca nego s uporedivim vozilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Glavni finansijski direktor Arno Antlic naglasio je da je zbog svih tih opterećenja rezultat u drugom kvartalu bio "na gornjoj granici" očekivanja.
"Ali na kraju, ono što je važno jeste novac koji zaista stigne u kasu. Folksvagen zato mora odlučno da sprovede restrukturiranje, pa i da ga ubrza tamo gde je to potrebno", rekao je.
Kod osnovnog brenda Volkswagena, oko 35.000 radnih mesta biće izgubljeno do 2030. godine, što je skoro četvrtina svih pozicija.
Generalni direktor Oliver Blume ocenjuje da je Grupa "održala svoju finansijsku poziciju u izuzetno izazovnom okruženju".
"Osnova je uspeh novih proizvoda. Primetno smo poboljšali dizajn, tehnologiju i kvalitet, i postigli značajan napredak u softveru. Knjige porudžbina su dobro popunjene," tvrdi Blume.
Volkswagen očekuje manji profit ove godine, prvenstveno zbog američkih carina i slabosti Poršea i Audija. Grupa DAKS sa sedištem u Volfsburgu objavila je da će udeo operativne dobiti u prodaji verovatno biti samo između 4,0 i 5,0 procenata. Za sada bi trebalo da ostane 5,5 do 6,5 odsto. Analitičari su već očekivali prosečnu maržu manju od pet procenata.
To uključuje trenutno važeće tarife na donjoj granici prognoziranog raspona. Ako se ponovo smanje na deset procenata, ciljaće se gornja granica raspona. Grupa naglašava da postoji visok stepen neizvesnosti u vezi sa daljim razvojem carinske situacije i njenim efektima i interakcijama.
(EUpravo zato.rs)