Hrvatska evroparlamentarka Biljana Borzan, nakon što je u Evropskom parlamentu usvojena njena rezolucija o pravima potrošača, upozorila je na sve veću zastupljenost prevara trgovaca i uslužnih delatnosti širom Evrope.

"Prema mom istraživanju, čak 95 posto građana Hrvatske primetilo je takozvanu "šrinkflaciju", odnosno smanjivanje gramaže proizvoda za istu ili veću cenu", upozorava ova SDP-ovka.

Borzanova nije objavila na kolikom uzorku je sprovela istraživanje i kojom metodom, ali je istakla da se ne vara samo na proizvodima, već i na uslugama.

"Čak 87 posto građana je primetilo pad kvaliteta usluge u hotelima, restoranima, frizerskim salonima bez pojeftinjenja", objasnila je ona.

Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Evropskog parlamenta usvojio je rezoluciju Biljane Borzan o novim izazovima na tržištu Europske unije nakon "dosta teških pregovora".

"Politička situacija je takva da većina ne želi nove zakone, ali ja ne odustajem od borbe protiv svih oblika inflacije na tržištu."

"Varaju potrošače u cilju gomilanja profita"

Borzanova smatra da je neprihvatljivo da velike multinacionalne kompanije smanjuju pakovanja i kvalitet proizvoda dok cenu podižu ili ona ostaje ista.

"To je prevara potrošača u cilju gomilanja profita", ocenjuje evroparlamentarka.

Naime, 80 odsto Hrvata vidi pad kvaliteta kozmetičkih ili prehrambenih proizvoda dok im je cena ostala ista ili čak povećana. Radi se o tzv. škimpflaciji, ili "škrtarenju" proizvođača na sastojcima.

Ističe primer slabijeg učinka deterdženata ili proizvoda za ličnu higijenu jer se smanjuje udeo najskupljeg aktivnog sastojka.

Više od polovine Hrvata zbog inflacije kupuje manje hrane, a "istraživanja pokazuju da ni ono što kupe nije što je nekad bilo".

"Bez obzira na političku situaciju, moramo osigurati da građani dobiju najbolje za svoj novac", zaključila je Borzan.

(M.A./EUpravo zato/index.hr)

Poslušajte intervju sa Biljanom Borzan o greenwashing-u: