Pojedini proizvođači piva smanjuju procenat alkohola u piću kako bi plaćali manje poreze, istovremeno zadržavajući postojeće cene.
Holandska pivara "Grolsch Premium Pilsner" poslednja je u nizu žrtava "drinkflacije", pa je nivo alkohola smanjila na 3,4 odsto sa 4,0 koliko je inače bilo pravilo u prodaji u Velikoj Britaniji.
U ostatku Evrope je procenat alkohola u njihovim pivima i 5 odsto, ali je Britanija prošle godine promenila pravila - alkoholna pića će biti oporezovana na osnovu jačine. Prema novom sistemu, proizvođači će uštedeti dva ili tri penija po flaši ili limenci.
Istraživačka grupa sa Univerziteta u Šefildu je saopštila da, ukoliko pivare smanje procenat alkohola za samo 0,35 odsto, mogu da uštede 250 miliona dolara na porezu.
Tako su mnoge pivare morale da unesu značajne izmene, pa "Spitfire Amber Ale" nudi pivo sa 4,2 procenta alkohola u odnosu na prethodnih 4,5.
Smatra se da kupci sve više biraju pića sa manjim procentom alkohola jer žele da žive zdravijim životom, preneo je Skaj njuz. Ipak, jedan istraživač sa Univerziteta Šefild smatra da su pivare bile vođene drugim faktorima.
"Ponekad proizvođači piva tvrde da smanjuju procenat alkohola zbog zdravlja kupaca. Imajući u vidu da su se u prošlosti snažno protivili politikama javnog zdravlja, motiv im je najverovatnije finansijske prirode", poručio je Kolin Angus.
(EUpravo zato/Sky news)