Kako se približava letnja sezona, mnogi građani Srbije planiraju odmor u zemljama regiona, tradicionalno najčešće u Grčkoj, Crnoj Gori ili Hrvatskoj i to automobilom.
I dok ovakav vid putovanja nudi veću slobodu i fleksibilnost, gorivo ostaje jedna od najvećih stavki u ukupnim troškovima.
U zavisnosti od destinacije, rezervoar se mora puniti bar dva puta, a razlike u cenama goriva između država regiona značajno utiču na konačnu sumu.
Srbija, već godinama, ima među najskupljim gorivima u regionu. Prema najnovijim podacima, do petka 6. juna, litar evrodizela u Srbiji košta najviše 187 dinara, dok benzin evropremijum BMB dostiže cenu od 178 dinara po litru.
Na putu do Crne Gore, tačnije Budve, vozač sa prosečnom potrošnjom od 6 litara na 100 kilometara potrošiće skoro 6.000 dinara za dizel u jednom pravcu.
Benzin je nešto jeftiniji, ali ukupni trošak i dalje prelazi 5.600 dinara. U povratku, računajte na još bar 30 litara goriva.
U Crnoj Gori, litar dizela trenutno košta 150 dinara, a benzin BMB95 165,3 dinara, pa se mnogi odlučuju na dopunu rezervoara tamo.
Slična situacija je i sa putovanjima ka Grčkoj.
Na relaciji Beograd-Paralija (667 km), trošak za benzin u jednom smeru prelazi 7.000 dinara, a dodatno treba uračunati i putarine.
Zato nije iznenađenje što su pumpe u Severnoj Makedoniji često prepune srpskih turista. Tamo benzin košta oko 141 dinar, dok je dizel znatno jeftiniji - oko 124 dinara za litar.
U Hrvatskoj je evrodizel do 50 dinara jeftiniji nego u Srbiji na nekim pumpama cena pada na 137 dinara, dok benzin košta oko 165 dinara.
U Bosni i Hercegovini, tačnije Republici Srpskoj, vozači takođe mogu uštedeti.
Benzin košta oko 138 dinara, a dizel 133 dinara, što objašnjava redovne gužve na pumpama odmah nakon prelaska granice.
Ipak, osim goriva, ne treba zaboraviti dodatne troškove: putarine, parking (posebno u Grčkoj, gde kazne za nepropisno parkiranje dostižu i 80 evra), kao i servis vozila pre puta, jer bezbednost je uvek najvažnija.
(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)