Vlasnici evropskih kompanija luksuzne robe Lui Viton (LVMH) i Guči suočavaju se sa poslovnim poteškoćama u Kini zbog trgovinskog rata Pekinga i Vašingtona, odnosno američkih carina, kao i pada cena na kineskom tržištu nekretnina.
"Potrošnja Kineza na luksuzne proizvode pogođena je padom cena nekretnina i neizvesnostima oko trgovinskog rata sa SAD", izjavio je neimenovani ekonomski analitičar, prenosi portal Saut Čajna morning post.
Stalni pad cena na kineskom tržištu nekretnina takođe ne podstiče potrošačko raspoloženje jer su cene novih stanova u Kini pale su za 0,1 odsto u martu, što je, prema zvaničnim podacima, 22. uzastopni mesec pada cena nekretnina.
Vlasnik brendova Lui Viton i Kristijan Dior zabeležio je pad prodaje u prvom kvartalu ove godine od 3 odsto na 20,3 milijarde evra (23 milijarde dolara), izgubivši poziciju najsnažnije evropske poslovne grupacije za luksuznu robu u korist rivalske kompanije Hermes.
Prodaja u svim segmentima LVMH je opala osim u kategoriji satova i nakita, a slabija potražnja za konjakom u Kini i u SAD dovela je do pada prodaje od 9 odsto, najvećeg u svim kategorijama.
Ovi rezultati odražavaju kontinuirani pad potrošnje na luksuzne proizvode u Kini koji je prošle godine iznosio od 18 do 20 odsto, navodi se u januarskom izveštaju američke konsultantske kompanija Bain & Co.
(EUpravo zato)