Švedski proizvođač baterija Nortvolt podneo je zahtev za bankrot u Švedskoj, čime je završena saga o ovoj firmi koja je mnogo obećavala, ali na kraju nije ispunila gotovo ništa.

Nortvolt se inače smatrao najboljom nadom za Evropu koja je smatrala da će na taj način moći da konkuriše Kini koja dominira industrijom.

Švedski start-up, iza kojeg stoje Folksvagen, Goldman Saks i BlekRok, objavio je kako nije uspeo da osigura finansiranje za nastavak poslovanja i da će stečajni upravnik kojeg je imenovao sud sada rasprodati njegovu imovinu.

"Ovo je neverovatno težak dan za sve u Nortvoltu. Želeli smo da izgradimo nešto revolucionarno - podstaknemo stvarne promene u baterijskoj, električnoj i široj evropskoj industriji i ubrzamo prelaz na zelenu i održivu budućnost", rekao je Tom Džonston, privremeni predsednik Nortvolta.

Stečaj označava kraj firme koja je od investitora i vlada dobila oko 15 milijardi dolara u tehnologiji ključnoj za električna vozila gde Evropa pokušava da sustigne azijske zemlje kao što su Kina, Japan i Južna Koreja.

Prethodno je Nortvolt u novembru podneo zahtev za bankrot prema Poglavlju 11 u SAD-u, ali je i dalje pokušavao s investitorima da pronađe način za nastavak poslovanja.

Primera radi, švedski proizvođač kamiona Skanija, deoničar i najveći kupac Nortvoltovih baterija, objavio je tada da će im pozajmiti 100 miliona dolara kako bi osigurao proizvodnju baterijskih ćelija za električna vozila u pogonu u Švedskoj.

Međutim ni to nije pomoglo, pa je i izvršni direktor Lars Erikson podneo ostavku, rekavši da kompanija mora da pribavi milijardu do 1,2 milijarde dolara da bi normalizovala poslovanje. Na kraju, sredstva nisu nabavljena i stečaj je ostao jedino rešenje.

Takođe, treba reći kako ovo nije prvi put da je startap za proizvodnju baterija propao.

Neuspeh A123 Systemsa pre više od deset godina ističe se kao najpoznatiji primer u SAD-u - i verovatno neće biti poslednji.

Izrada litijum-jonskih baterija je teška, zahteva duboko poznavanje hemije, proizvodne opreme i poboljšanje kvaliteta.

Bankrot Nortvolta verovatno je više znak lošeg vođstva nego manje potražnje za električnim vozilima nego što se očekivalo.

(EUpravo zato/Seebiz.eu)