Estonski atletičar Jan Ros ušao je u istoriju u sredu (10. jula) kao prva osoba koja je na traci prošetala iznad italijanskog moreuza Mesina, između ostrva Sicilije i kopna Italije.
Traka po kojoj je hodao (slejklajn) bila najduža ikada izgrađena - 3.646 metara, više od 3,5 kilometara.
Ros je uspeo da završi putovanje za nešto manje od tri sata, tehnički oborivši postojeći Ginisov rekord na udaljenosti od 2.710 metara.
Nažalost po njega, pad na poslednjih 80 metara sprečio ga je da zvanično postavi novi svetski rekord.
U sredu, u kopnenom gradu Vila San Đovani, Ros se popeo na na Santa Tradi, toranj od 265 metara koji nadmašuje visinu najvišeg nebodera u Italiji.
Zakoračivši na svoju zategnutu traku, od tkanine široke samo zastrašujućih 1,9 cm, započeo je svoje putovanje. Ceo put je bio dužina od 30 fudbalskih terena.
Na najnižem delu, sleklajn je bio 100 metara iznad vode. U završnoj fazi, Ros se popeo na 130 metara nadmorske visine do krajnje tačke na sicilijskoj kuli Torre Faro, do koje je stigao 2 sata i 57 minuta nakon što je započeo misiju.
Koristeći izuzetnu ravnotežu i koncentraciju, uz izuzetnu snagu i izdržljivost, bio je primoran da izdrži vetrove do 38 km/h i temperature koje su dostizale 28 stepeni Celzijusa. Nažalost, samo 80 metara pre cilja, Ros je pao sa trake.
Uprkos ovome, 32-godišnjak je rekao:
"Osećam se 'jaantastično', super sam srećan, pomalo umoran i iscrpljen. Ali ljudi, napravio sam istoriju! Prešao sam 3,6 kilometara preko Mesinskog moreuza! Bila je duga šetnja, puna iznenađenja od početka do kraja, imao sam poteškoća, ali vreme je bilo lepo! Očekivao sam više vetra".
Između Sicilije i italijanske regije Kalabrija je u planu most
Mesinski moreuz, uski kanal na Sredozemnom moru, deli italijansku regiju Kalabrija od ostrva Sicilije.
O njemu se pisalo vekovima, čak se pojavljuje u Homerovom glavnom delu Odiseja. Ideja o postojanju mosta koji povezuje Siciliju sa kontinentalnom Italijom postoji verovatno isto koliko i Homerovi spisi. Stari Rimljani su želeli da povežu italijansko "stopalo" sa njenom "loptom" preko rudimentarnog mosta. Plan nikada nije realizovan.
Od 2024. godine, međutim, italijanska vlada je odobrila planove - i izgleda da bi most zaista mogao biti izgrađen.
Predviđen da košta oko 11,6 milijardi evra, kada bude završen, biće to najduži viseći most na svetu. Ipak, on neće biti završen do 2032.
(JA/EUpravo zato/EUronews)