Na portalu eUprava trenutno je registrovano oko 2,5 miliona građana Srbije, a dostupno je preko 150 elektronskih usluga. Uskoro se očekuje i uvođenje e-bolovanja, koje će dodatno pojednostaviti administrativne procese za građane i poslodavce.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović, najavio je otvaranje prvog Servisnog centra eUprave krajem oktobra, u šoping centru Galerija u Beogradu.

"Od 28. oktobra građani će moći da dobiju sve informacije o uslugama eUprave direktno u Servisnom centru, koji će raditi svakog dana od 9 do 22 časa", rekao je Jovanović za RTS.

Jedna od prvih usluga koja je uspešno zaživela bila je elektronski upis dece u vrtiće, a danas roditelji putem portala mogu da upišu dete u osnovnu ili srednju školu, prate rezultate i podnose žalbe -- sve potpuno digitalno.

E-bolovanje stiže od januara

Od 1. januara 2026. godine očekuje se i potpuna primena sistema e-bolovanja, što znači da zaposleni više neće morati da nose papirne doznake, sve će ići automatski od lekara do poslodavca putem portala.

Za korisnike koji zaborave lozinku ili imaju problema sa nalogom, postoje tri načina za rešenje:

  • Pokretanje opcije za resetovanje lozinke putem e-maila direktno na portalu.
  • Kontaktiranje kontakt-centra eUprave, koji je dostupan 24 sata dnevno, svih sedam dana u nedelji.
  • Lični odlazak na jednu od preko 1.000 lokacija u Srbiji (pošte, opštine, poreske uprave, banke), gde je moguće resetovati aplikaciju.

Otvaranjem Servisnog centra i uvođenjem novih digitalnih rešenja, eUprava želi da dodatno približi elektronske usluge svim građanima, olakša pristup i smanji gužve u šalter salama.

(M.A./EUpravo zato/rts.rs)