Implementacija projekta izgradnje auto-puta Orašje–Tuzla je i zvanično blokirana, nedugo nakon što je započet.

Iz Autocesta FBiH federalnom parlamentu zvanično je poslata informacija "da je u ćorsokaku" završetak izrade glavnog projekta za deonicu Maoča–Tuzla jer Ministarstvo poljoprivede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo saglasnost za pretvaranje poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko, preneo je portal Fokus.

A to je, kažu, preduslov da Autoceste FBiH podnesu zahtev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za izdavanje urbanističke saglasnosti.

Zaključuju da ovo prevazilazi nadležnost Autocesta FBiH.

Nezvanično, proces prenamene poljoprivrednog i šumskog zemljišta čeka rešenje određenih imovinsko-pravnih odnosa.

Kako su naveli, rok za završetak glavnog projekta je januar 2025, pa će on, prema svemu sudeći, biti prekršen.

Da to nije prvi put, istakli su da su rokovi za završetak ugovora za projektovanje više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacionih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo sprovoditi geološke istražne radove.

Vlada FBIH je ranijim odlukama o usvajanju programa utroška dela sredstava za izgradnju auto-puta Orašje-Tuzla, deonica Maoča–Tuzla, Lot V Čanići–Tuzla u dužini od 8 kilometara, predvidela iznose od 30.500.000 KM kao i 10.000.000 KM.

Inače, ona je u sastavu izrazito važne deonice auto-puta koja BiH, praktično, spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužini od 61 kilometar.

Ova deonica bi trebalo dalje da se spaja na auto-put Koridora 5C kod Žepča. Prva poddeonica Orašje – Brčko – Maoča je u dužini od približno 30 kilometara, dok je druga celina poddeonica od Maoče (izlaz iz Brčko distrikta) do Tuzle u dužini od približno 31 kilometar.

Idejni projekat za auto-put završen još 2008. godine

Zanimljivo je da je idejni projekt završen još 2008. godine, međutim, Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promenjena trasa ovog auto-puta. Ugovor za izradu glavnog projekta je potpisan u maju 2022. godine, sa ugovorenim rokom za izradu od 15 meseci.

Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu glavnog projekta produžen je do maja 2024. godine.

Zaključno s martom ove godine Autoceste FBiH su bile primorane da plate ukupno 2.388.413 KM zbog čak 11 "privremenih situacija".

Postupak javne nabavke za izradu (dopunu) idejnog i izradu glavnog projekta dionice Tuzla–Maoča je okončan potpisom ugovora 20.05.2022. godine sa grupom ponuđača: Design & QC Sarajevo, Divel Sarajevo, INK constructor Banja Luka, PPG društvo za projektovanje i građenje i IPSA institut.

Vrednost ugovora iznosi 8.774.756 KM sa PDV-om.

(EUpravo zato/Ekapija)