Nastavnici matematike u ovoj aplikaciji postaju AVATARI: Umesto 40 minuta, lekcije traju ČITAVIH ČETIRI

U svetu je široko rasprostranjena diskusija o tome koju će profesiju prvo zameniti veštačka inteligencija. Dok različite strane drugačije licitiraju, jedna kompanija razvila je "avatara" za nastavnika, kako bi popunila "rupe" u stručnom kadru.

Wavebreakmedia ltd / Panthermedia / Profimedia Učenica stoji ispred table u učionici i nosi VR naočare

Kompanija za veštačku inteligenciju pod nazivom 2st Centuriy Digital Teaching (21C) preduzima neke važne korake da reši hronični nedostatak nastavnika u Velikoj Britaniji i širom Evrope tako što će promeniti način na koji učenici uče matematiku i druge ključne predmete.

Da bi to uradio, 21C je napravio digitalnu nastavnu aplikaciju i platformu za učenje za školu koja, kako kaže, u velikoj meri smanjuje broj potrebnih nastavnika tako što ih digitalizuje i pretvara u avatare u aplikaciji, omogućavajući normalno odvijanje nastave čak i kada postoji nedostatak.

Osnivači su rekli da nude i novi način izrade domaćih zadataka jer je interaktivniji i omogućava nastavnicima da lakše prate napredak učenika putem alata za pametnu analizu platforme.

Korišćenje veštačke inteligencije za rešavanje nedostatka nastavnika

Ova aplikacija se razvija u momentu dok se škole širom kontinenta muče da popune nastavničke pozicije. Prema izveštaju Tes Schools Wellbeing za 2024. godinu, 74 odsto anketiranog školskog osoblja je otkrilo da razmišlja o potpunom napuštanju obrazovanja tokom prošle godine.

U međuvremenu, 47 odsto školskog osoblja je istaklo da nemaju potrebne objekte i resurse da rade svoj posao.

Alan Jud, predsednik i izvršni direktor kompanije, rekao je u intervjuu za Euronews da je aktuelan nedostatak pravih nastavnika.

"Postoji nedostatak jer se školska populacija veoma brzo širi, a iskusnih nastavnika matematike je sve manje jer ljudi odlaze u penziju. Oni se zatim sele, putuju na različita mesta. Dakle, imati predavanje jedan na jedan, to je zaista prošlost za 21. vek", kaže Jud.

Tehnologije za bolji angažman učenika

21C-ova platforma veštačke inteligencije pretvara lekcije dobijene od pravih nastavnika matematike u kratke i brze formate veličine od četiri do pet minuta, koji, kažu osnivači, mogu efikasnije da zadržavaju učenike sa kratkim rasponom pažnje.

Martin Hozovski, glavni operativni direktor kompanije, rekao je za ovaj portal da je skraćena pažnja kod tinedžera zaista sve prisutnija.

"Zato želimo da naše lekcije budu što kraće. Dakle, umesto da budu 20 ili 40 minuta dugačke, koncentrisali smo ih u formate od četiri do pet minuta, samo da bismo bili sigurni da je ovo nešto što tinejdžeri imaju vremena da čuju. A bio je pravi izazov da se te lekcije zaista sažmu u kratak format koji tinejdžeri mogu da razumeju i da im pritom ne dosadi", dodao je on.

Takođe osigurava da se individualni napredak učenika prati i pruža odgovarajuće personalizovane povratne informacije svakom učeniku.

On je napomenuo da ovo takođe može pomoći ekonomski ugroženim studentima, koji možda nisu uvek u mogućnosti da priušte opciju ličnog podučavanja.

Tehnologija platforme je već razvijena i trenutno je testiraju glavne škole širom Velike Britanije. Takođe, planiraju da se prošire i na evropska tržišta, kao što su Španija, Nemačka i Belgija.

Jud je istakao da kompanija planira da uđe i na američko tržište.

"Nameravamo da izađemo na američko tržište, verovatno 2025. Trebaće nam oko šest do devet meseci da pripremimo nastavni plan i program zasnovan na platformi koju imamo, koja je raznovrsna i koja zapravo može da prihvati druge jezike i druge sisteme".

(JA/EUpravo zato/Euronews.com)