Nova elektronska usluga na Portalu eUprava pod nazivom "ePisarnica" zvanično je pokrenuta danas i predstavljena građanima koji su došli da na tradicionalan način podnesu zahteve na šalterima gradske opštine Novi Beograd.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave, Jelena Žarić Kovačević kaže da građani neće morati da troše svoje vreme već da Portal eUprava ima svoj digitalni šalter koji je korisnicima non stop dostupan i kojem mogu lako da pristupe i na klik završe šta im treba.

Građanima je tako omogućeno da elektronski i jednostavno podnesu zahtev preko računara ili svog mobilnog uređaja, da prate tok rešavanja predmeta i sačekaju da im rešenje ili drugi traženi dokument bude isporučen u elektronskom obliku, u njihovo eSanduče.

Zahvaljujući "ePisarnici" građani ne moraju da znaju tačan naziv postupka, ko je nadležan za njegovo sprovođenje, da li postoji poseban obrazac koji je potrebno popuniti i koju dokumentaciju bi trebalo dodatno predati.

Pretragom po ključnoj reči građani pronalaze željenu uslugu i započinju postupak. Portal nadležnoj instituciji prosleđuje zahtev, a ako je potrebno priložiti neki dokument neophodan za odlučivanje, službenik će poslati stranci obaveštenje o tome.

"Sve je brže i efikasnije", objasnila je Žarić Kovačević, i dodala, da se putem iste usluge na dobijeno rešenje može podneti žalba, ukoliko zakon tako predviđa.

Zahvaljujući jedinstvenom broju, ne otvara se novi predmet i ne kreće sve ispočetka, a ukoliko je potrebno, drugostepeni organ kroz sistem dobija svu dokumentaciju iz predmeta i odlučuje po žalbi.

Komunikacija se odvija isključivo elektronskim putem da bi na kraju, odgovarajuće rešenje uverenje ili drugi akt stigao u eSanduče na Portalu eUprava građanima i privredi, a o tome korisnicima stiže obaveštenje putem mejla ili SMS poruke.

Jedino što građani treba da urade kako bi mogli da koriste nove pogodnosti servisa je da postanu eGrađani i pozvala ih da, ukoliko to već nisu uradili, otvore nalog na portalu eUprave i nabave svoju digitalnu "ličnu kartu" po kojoj će ih organi prepoznavati u svetu elektronskih usluga, to jest da nabave kvalifikovan elektronski sertifikat ili sertifikat na mobilnom telefonu, napomenula je ministarka.

Do toga, kako je kazala, građani mogu najbrže da dođu u poštama širom Srbije.

Digitalizacija - jedna od ključnih reformi

Digitalizacija ostaje jedna od ključnih reformi, rekla je ministar Žarić Kovačević, a smanjenje papirologije i elektronska razmena dokumenata doprinosi krajnjem cilju, a to je ukidanje papira u državnoj administraciji.

Devojka za laptopom.
Antonio Guillen Fernández / Panthermedia / Profimedia 

"Modernizacija načina rada administracije podiže kvalitet usluga, a država mora biti "na dugme" dostupna korisnicima 24 sata, 7 dana u nedelji i 365 dana u godini. To je zahtev modernog doba i preduslov našeg daljeg napretka u reformskim procesima koji su započeti", rekla je ona.

Ministarka je zaključila da moramo da krenemo odlučnije i intenzivnije u proces digitalizacije i da zahtevamo da što više organa nudi građanima elektronske usluge.

(M.A./EUpravo zato)