Svaki mesec bace po jedan komad odeće! Pripadnici ove generacije ne mare za okolinu, većina prekomerno kupuje

Mladi mnogo kupuju, ali i mnogo bacaju. Evo šta su pokazala istraživanja na ovu temu.

Alexander Farnsworth / DPA / Profimedia

Čak 65 odsto pripadnika generacije Z (1997-2012) baca najmanje jedan komad nosive odeće svakog meseca, u poređenju sa 36 odsto generacije X (1965-1980) i samo 25 odsto bejbi bumera (1946-1964) – pokazao je izveštaj distributera polovne odeće Garson&Shaw.

Uprkos ranijim istraživanjima koja su govorila o tome da je generacija Z sklona održivosti, ovaj izveštaj pokazuje da su mladi ljudi poklonici brze mode, prekomerno kupuju, a onda bacaju nosivu odeću, piše Ekapija.

Baca se 10,4 milijarde komada odeće godišnje

Agencija za zaštitu životne sredine (EPA) procenjuje da se u SAD-u svake godine deponuje 11 miliona tona tekstilnog otpada. Podaci iz ankete sugerišu da potrošači godišnje bacaju 5,5 miliona tona upotrebljivih predmeta u smeće. To je ekvivalentno broju od 10,4 milijarde komada odeće godišnje ili 4.000 kamiona nosive odeće bačene svake nedelje.

Podaci prikupljeni za izveštaj pokazali su da je najefikasniji način za smanjenje uticaja tekstila na životnu sredinu ponovno korišćenje neželjene odeće. Istraživanje pokazuje da će industrija polovne odeće uštedeti oko 20 triliona galona vode u narednoj deceniji, što je ekvivalentno sa 30 miliona olimpijskih bazena, nudeći alternativni izvor odeće umesto proizvodnje nove.

Lisa Džepsen, izvršna direktorka Garsona i Shawa, rekla je da je da je poruka jasna – da treba ponovo da koristimo odeću kako bismo pomogli životnoj sredini i borili se protiv klimatskih promena.

 "Ova poruka je posebno važna za mlade ljude koji generalno brinu o borbi protiv klimatskih promena, ali čija prekomerna potrošnja odeće ima najveći uticaj ovde u SAD-u. Naša vlada i politički lideri treba da edukuju javnost o štetama industrije brze mode i podrže sektor polovne odeće, koji igra ključnu ulogu u borbi protiv klimatskih promena", istakla je dodajući da je potrebno stimulisati investicije u sektor ponovne upotrebe, otvaranjem novih izvoznih tržišta i podsticanjem maksimalne ponovne upotrebe odeće pre nego što bude reciklirana, deponovana ili spaljena.

Prema izveštaju, postoji veliki potencijal za rast tržišta polovne odeće. Podaci iz ankete pokazuju da prosečan odrasli Amerikanac ima 6,2 komada odeće koje nikada nije nosio, što je zapanjujućih 1,6 milijardi komada odeće koja leži u ormarima širom Amerike.

(JA/EUpravo zato/Ekapija)