Visoke temperature svake godine dovode do povećane potrošnje vode u Beogradu i do problema u vodosnabdevanju u pojedinim delovima grada.
Kako bi se izbegla nestašica, direktor beogradskog Vodovoda i kanalizacije Radomir Vujadin, predlaže građanima da promene navike.
Naglašava da je potrebno da se "slavina zatvori dok se peru zubi" i poziva da se bazeni napune vodom koju će kupiti od JKP-a, a koja će biti dopremljena cisternom.
U tri opštine Beograda prvog tropskog dana leta bilo je problema u vodosnabdevanju.
Vujadin kaže za RTS da problem nisu nestašice ili restrikcije već prijavljeni kvarovi i redovno održavanje vodovodne mreže.
"Naše dežurne ekipe konstantno su na terenu. Mi konstantno imamo 16 ekipa za otklanjanje kvarova", naglasio je Vujadin ističući da je prethodnog dana izbrojano 120 prijavljenih kvarova.
Naglasio je da su se preduzeća dobro pripremila za leto.
Povećana potrošnja vode tokom leta
Vujadin ističe da se tokom leta više troši voda i da to pokazuju i merna mesta na cevovodima.
"Potrošnja u letnjim mesecima se poveća oko 20 procenata u urbanim delovima grada dok u prigradskim krajevima bude veća i dva ili tri, pa i četiri puta", objašnjava Vujadin.
Direktor beogradskog Vodovoda naglašava da je prethodno leto bilo vrlo toplo i da 78 dana nije bilo kiše, kao i da temperature nisu padale ispod 30 stepeni.
"Najviše problema je bilo u južnom prigradskom delu. U opštini Barajevo, rubni delovi Čukarice, Voždovca i Sopota", podseća Vujadin.
Prošle godine, kaže Vujadin, kroz taj deo grada su potiskivali 340 litara vode u sekundi. Objasnio je da je to prosečna potrošnja tog dela grada.
"Znajući prošlogodišnje probleme mi smo povećali taj kapacitet za 20 odsto. Mi sada potiskujemo 400 litara vode u sekundi", naveo je.
Prema njegovim rečima, vode nestaje tokom leta zbog nenamenske potrošnje.
"Zalivanje bašti, travnatih i betonskih površina i punjenje bazena su samo neki primere nenamenske upotrebe pijaće vode", dodao je.
Alternativa je menjanje navika, pa Vujadin podseća da bi slavina trebalo da se zatvori kada se obavljaju redovne radnje poput pranja zuba.
"Najveći problem po sistem je jednovremena potrošnja. U ovih nekoliko dana se pune svi bazeni", ističe Vujadin.
Kao rešenje nudi da građani bazene napune tako što će koristiti usluge JKP-a i pozvati cisterne koje će dopremiti vodu.
Tehnička voda za zalivanje bašte nije usluga koju nudi Vodovod, naglašava Vujadin za RTS.
(EUpravo zato/RTS)