Projekat „Zasadi drvo“ dostigao je istorijski trenutak sadnjom milionite sadnice. Ova simbolična sadnica, posađena na Svetski dan šuma, na gazdinskoj jedinici “Donje Podunavlje” u Ivanovu, predstavlja kulminaciju šest godina posvećenog rada na sadnji drveća i njihovoj ulozi u zaštiti životne sredine. Akciju sadnje milionite sadnice podržali su brojni zvaničnici, među kojima su i Anke Konrad, nemačka ambasadorka, te Plamena Halačeva, zamenica šefa Delegacije Evropske unije u Srbiji. Od jedne ideje, koja je zaživela 2019. godine, pokrenute od strane kompanija WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, projekat “Zasadi drvo”razvio se u ekološki pokret koji će u narednim godinama doživeti pravu ekspanziju kroz velike projekte.
JEDNA IDEJA, ŠEST GODINA POSVEĆENOSTI – MILION STABALA
Projekat „Zasadi drvo“ postao je simbol društvene odgovornosti i ključna inicijativa u borbi za očuvanje prirodnog okruženja u Srbiji. Tokom šest godina ova inicijativa je kontinuirano rasla i razvijala se, a snaga zajedništva ostala je zaslužna za postizanje impresivnih rezultata. Iako broj milion govori najviše, velika vrednost projekta leži u kontinuiranoj promeni svesti javnosti o važnosti očuvanja životne sredine u svakodnevnom životu.
U saradnji s više od 1.500 volontera, partnera i institucija, projekat je do sada obuhvatio 40 gradova i opština i 500 lokacija širom Srbije. Dve divlje deponije pretvorene su u zelene oaze, sakupljeno je više od 12 tona semena, donirano je 10.000 sadnica osnovnim školama, a vrtićima su dodeljeni medni vrtovi i hoteli za pčele.
ISTORIJSKI CILJ
Ana Aleksić, članica Uprave kompanije WMG, CEO WMG Media i predsednica Upravnog odbora WMG fondacije, istakla je da smo na Svetski dan šuma dostigli istorijski i dugoočekivani cilj – posadili smo milionitu sadnicu u našoj zemlji.
– Ovaj važni trenutak svedoči o snazi i posvećenosti kompanije WMG, lidera u oblasti digitalne transformacije i medija, koja kao društveno odgovorna kompanija prepoznaje važnost održivosti i aktivno doprinosi očuvanju prirodnih resursa. „Zasadi drvo“ je inicijativa koja je tokom šest godina povezala hiljade pojedinaca, organizacija i institucija širom Srbije, stvarajući pokret sa stvarnim, dugoročnim uticajem na životnu sredinu.
Ono što je počelo kao jednostavna akcija sadnje drveća, danas je postalo simbol društvene odgovornosti i aktivizma. Milion posađenih sadnica svedoči o našoj viziji da doprinosimo održivosti i zaštiti prirode, a istovremeno inspirišemo druge da se pridruže ovom značajnom projektu. Veliku zahvalnost dugujemo svim našim partnerima, volonterima, zaposlenima i svima onima koji su prepoznali važnost ove inicijative i svojim angažmanom doprineli da sadnja milionite sadnice postane realnost. Ovaj uspeh je još veća odgovornost za nas, obavezuje nas da nastavimo dalje sa istim ciljem. Naša posvećenost zelenoj životnoj sredini integralni je deo poslovanja kompanije i njenog svakodnevnog rada – izjavila je Ana Aleksić.
ZAJEDNIČKI PODUHVAT
Svetlana Jovanović Mitić, rukovodilac marketinga i komunikacija kompanije dm Srbija i Severna Makedonija, istakla je:
– Za nas u kompaniji dm drogerie markt projekat „Zasadi drvo“ od samog početka predstavlja više od ekološke inicijative – to je zajednički poduhvat koji povezuje ljude i doprinosi dugotrajnim promenama. S posađenih milion stabala, dokazali smo koliko zajednički napor može da doprinese zelenijoj budućnosti. Ponosni smo što u ovaj projekat svako može da se uključi – volontiranjem, edukacijom ili širenjem svesti – jer svako drvo koje posadimo danas znači zdraviji prostor za generacije koje dolaze.
ZNAČAJ ZA PRIRODU
Broj milion je konkretan doprinos prirodi i zajednici, koji će trajati za generacije koje dolaze. Drveće, kao ključni faktor za ravnotežu atmosfere, ne samo što doprinosi pročišćavanju vazduha fotosintezom već igra nezamenjivu ulogu u zaštiti biodiverziteta, smanjenju emisije CO2 i očuvanju prirodnih resursa. Ono ne štiti samo našu atmosferu već čini i znatan doprinos zaštiti tla, smanjujući rizik od erozije, poplava i smanjenja kvaliteta zemljišta.
Drveće takođe pomaže u regulaciji temperature, stvara prirodni hlad tokom leta, smanjuje potrebu za klimama i smanjuje potrošnju fosilnih goriva. Milionita sadnica je simbol nade, oporavka prirode i promene koja je postignuta kroz zajedništvo. Ona pokazuje da svaka nova sadnica ima potencijal da doprinese stabilnosti ekosistema i ublažavanju efekata globalnog zagrevanja.
MILION SADNICA JE TEK POČETAK
Iako je posađeno milion sadnica, ovo je samo početak. Projekat "Zasadi drvo" se nastavlja, a iz kompanije WMG poručuju: "Zasadili smo milion, a tek smo počeli." Srbija postaje zemlja u kojoj zelene oaze nisu više samo vizija budućnosti već stvarnost koja se svakim novim korakom približava. Cilj je jasan: sadimo dalje, stvaramo održivu budućnost i menjamo svest o važnosti prirode za sve nas.
Projekat „Zasadi drvo“ pokrenule su kompanije WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, uz podršku WMG fondacije, Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Instituta za šumarstvo i JKP „Zelenilo Beograd“.