Turizam u Italiji ove godine beleži izuzetne rezultate, a sve prognoze ukazuju na to da će 2025. biti rekordna sezona za ovu evropsku turističku silu.

Prema podacima Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC), očekuje se da će strani turisti tokom ove godine potrošiti oko 60,4 milijarde evra, što će dodatno ojačati italijansku ekonomiju i potvrditi njen status jedne od vodećih svetskih destinacija.

Ukupan doprinos turizma italijanskom BDP-u mogao bi dostići 237,4 milijarde evra, odnosno blizu 11% nacionalne ekonomije.

Takođe se predviđa rast zaposlenosti u sektoru, a broj radnih mesta mogao bi premašiti 3,2 miliona, što je 100.000 više nego prethodne godine.

Domaći turizam ostaje ključni stub

Italijani i dalje intenzivno putuju unutar sopstvene zemlje, a domaća turistička potrošnja bi ove godine mogla dostići čak 124,6 milijardi evra.

Italija tako učvršćuje svoju poziciju kao četvrta najposećenija destinacija u Evropi, ostajući lider u segmentima kao što su velnes, luksuz, kultura i gastronomija.

Rim domaćin svetskog samita o turizmu

Fontanu di Trevi u Rimu svakog sata poseti oko 1.000 ljudi
Fontanu di Trevi u Rimu svakog sata poseti oko 1.000 ljudi Foto: Fotia/AGF / Shutterstock Editorial / Profimedia

Dodatni impuls turizmu daće i 25. Globalni WTTC samit koji će biti održan u Rimu - prvi put u Evropi od 2021. godine. Samit će okupiti ključne aktere iz sveta turizma, uključujući ministre, direktore velikih kompanija i stručnjake za održivi razvoj.

Prema rečima Džulije Simpson, predsednice i izvršne direktorke WTTC-a, "Italija se vraća na vrh liste najpoželjnijih destinacija - od večnog Rima do prelepih obala Jadranskog i Tirenskog mora. Ovaj rast potvrđuje snagu italijanskog turizma i doprinos ljudi koji stoje iza njega. Samit u Rimu je dokaz da turizam može biti snažan pokretač ekonomskog razvoja, kulturnog identiteta i održivosti."

Primer održivog i inovativnog turizma

Italija se izdvojila kao primer zemlje koja ozbiljno ulaže u održivost, inovacije i edukaciju u turizmu.

Vlada podstiče promociju manje poznatih lokacija kako bi se smanjio pritisak na prepoznatljive destinacije poput Rima, Venecije i Firence, omogućavajući ravnomerniju raspodelu koristi širom zemlje.

Turista koji gleda Firencu sa vidikovca
Firenca je jedan od posećenijih evropskih gradova i lepo je posetiti je u bilo koje doba godine. Jesen je možda ipak najidelanije za posetu ovom istorijskom gradu Foto: Antonio Balasco / imago stock&people / Profimedia

Budućnost: održiva, digitalna, pametna

Italija intenzivno ulaže u digitalizaciju turističke infrastrukture, uključujući modernizaciju obala, uvođenje pametnih rešenja za upravljanje destinacijama i unapređenje celokupnog korisničkog iskustva.

Jasno je da zemlja ne gradi svoju budućnost samo na bogatoj istoriji, već i na inovacijama i savremenim tehnologijama koje obezbeđuju održivi razvoj.

Turizam kao snaga Italije

Italija ne samo da je prevazišla izazove nakon pandemije, već i aktivno oblikuje novu eru turizma - onu koja je bogata sadržajem, održiva, digitalno osnažena i društveno odgovorna. Turistički sektor postaje još značajniji deo identiteta zemlje, ali i instrument njenog globalnog uticaja.

(M.A./EUpravo zato/tumagazin.rs)