Kinezi udarili "žestoko": Dok Evropa uvodi carine na kineske automobile, oni spremno uzvraćaju udarac

Kineska vlada uvela je privremene carine od 30,6 do 39 odsto na žestoka alkoholna pića iz Evrope, najverovatnije kao odgovor na evropske carine za kineska električna vozila.

PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP / Profimedia Čovek šeta kroz podrume u kojem se čuvaju desetine buradi sa žestinom.

Kina je uvela privremene carine na uvoz žestokih pića iz Evropske unije, zaključivši da bi njihove nerealno niske prodajne cene mogle da naškode domaćim proizvođačima.

Kina je početkom godine otvorila istragu o mogućem dampingu (prodavanje robe ispod cene koštanja) žestine iz Evropske unije, zaključivši da je udruženje domaćih proizvođača iznelo “relevantne dokaze” da su njihove prodajne cene niže od troškova proizvodnje.

Istraga je obuhvatila period od oktobra 2022. do septembra 2023. i štetu u sektoru žestokih pića u Kini od 2019. do 2023. Evropske destilerije su alkoholna pića prodavale sa popustom od 30,6 do 39 odsto, saopštilo je ministarstvo.

Carine na evropske žestine stupaju na snagu od petka i privremene su, te se od uvoznika zahteva da polože depozit kod kineske carinske agencije u iznosu carine

Da se čuje glas proizvođača

Udruženje proizvođača konjaka iz Evrope BNIC tvrdilo je u januaru da je popust iznosio 15,88 odsto i da je "posebno skroman u odnosu na ono što je opšteprihvaćeno kao osnova za antidampinšku istragu", piše Index.

U julu su kompanije koje stoje iza brendova Martel u vlasništvu Pernod Ricard-a i Remy Martin-a u vlasništvu Remi Cointreaua i Hennessy-ja, u vlasništvu LVMH-a, dobile, prema neimenovanom izvoru, poziv za učešće u istrazi.

Proizvođači su tražili da se njihov glas čuje i ići će na sastanak, rekao je mejlom portparol udruženja BNIC i dodao da planiraju saradnju i ubuduće.

Odluka o našoj sudbini će se na kraju doneti u političkim pregovorima, rekao je tada neimenovani izvor, dodajući da su proizvođači konjaka "oprezno optimistični" uoči razgovora zvaničnika Pekinga i Brisela o trgovinskim sporovima.

U međuvremenu, EU je uvela dodatne carine na kineske električne automobile, a kinesko ministarstvo trgovine objavilo je preliminarne tarife na uvoz evropskih automobila.

(JA/EUpravo zato/Index)