Nemačka, zemlja sa dubokom pivskom tradicijom, beleži istorijski pad prodaje piva, čak 6,8% manje u prvih pet meseci 2025. godine u poređenju sa istim periodom prošle godine, saopštila je poznata pivara Veltins.

To znači da je tržište izgubilo oko 2,3 miliona hektolitara piva, što je gotovo dvostruko veći pad od prosečnog godišnjeg smanjenja.

Rajner Emig, direktor prodaje u Veltinsu, ističe da ovakav pad nije zabeležen još od ponovnog ujedinjenja Nemačke 1990. godine.

"Tržište je pod ozbiljnim pritiskom i ovo je najteži period za nemačko pivarstvo u poslednje tri decenije", upozorava Emig.

Zanimljivo je da je tokom pandemijske 2021. godine, uprkos zatvorenim pabovima i restoranima, potrošnja bila veća nego sada.

Sunce nije pomoglo - potrošači stežu kaiš

Iako je vreme u prvoj polovini godine bilo idealno za konzumaciju piva, sunčano, toplo i suvo, očekivani oporavak se nije desio.

Direktor druge velike pivare, Folker Kul, kaže da su ljudi počeli ozbiljno da štede.

"Potrošači su pritisnuti inflacijom, višim cenama hrane i energenata. Pivo više nije svakodnevna navika, već luksuz koji se proređuje", ukazao je on.

Bezalkoholna piva kao pokušaj opstanka

Da bi se prilagodile novim navikama potrošača, mnoge pivare ulažu u proizvodnju bezalkoholnih piva i radlera.

Međutim, kako ističe Kul, ovi proizvodi su više "flaster nego lek" - tržište bezalkoholnih pića je zasićeno i konkurencija je ekstremno jaka.

Šta sledi?

Stručnjaci očekuju da bi se negativni trend mogao stabilizovati tek do 2026. godine, ali bez ozbiljne transformacije tržišta i inovacija, a mnoge manje pivare mogle bi se naći pred zatvaranjem.

(M.A./EUpravo zato)