Prema podacima Eurostata, tokom 2024. godine zabeležena su 23 regiona u Evropskoj uniji u kojima je najmanje 80% stanovnika starosti od 16 do 74 godine poručilo robu ili usluge putem interneta u tri meseca pre sprovođenja ankete.

Oko polovine tih regiona nalazi se u Holandiji, koja je imala svih svojih 12 regiona u ovoj najvišoj kategoriji.

Ostali regioni sa visokim udelom online kupovine dolaze iz Danske (četiri regiona), Irske (sva tri), Švedske (tri) i Češke, u kojoj je samo region glavnog grada Praga dostigao ovaj nivo.

Najveći udeo internet kupovine zabeležen je u holandskom regionu Utreht, gde je čak 91,5% stanovništva naručivalo onlajn.

Odmah iza njega su susedni Flevoland sa 89,5% i irski region Severni i Zapadni sa 88,3%.

Sa druge strane, u 21 regionu EU manje od 40% stanovnika koristi internet za kupovinu.

Najviše takvih regiona nalazi se u istočnim i južnim delovima Unije, u Rumuniji (šest regiona), Bugarskoj (pet) i južnoj Italiji (šest).

U ovu grupu spadaju i tri najudaljenija regiona Francuske, kao i jedan autonomni region Portugala.

Najniži nivo online kupovine zabeležen je u bugarskom regionu Jugoiztočen, gde samo 21,7% stanovnika naručuje preko interneta.

Još dva regiona imala su manje od 25% korisnika,  francuska Gvadalupa (24,2%) i bugarski Severozapaden (24,9%).

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)