Vlada Valonije, jednog od tri federalna entiteta Belgije, odlučila je da produži važenje ekološke dozvole za aerodrom "Brisel Šarloa" (Brussels South Charleroi, BSCA) na narednih 20 godina, otvarajući put za značajno povećanje broja letova i infrastrukturno širenje.
Odluka, koju su doneli koalicioni partneri iz centrističkih partija dolazi neposredno pre isteka prethodne dozvole krajem jula, ali već sada izaziva žestoke reakcije lokalnih zajednica, opozicionih partija i ekoloških aktivista.
Dok vlast tvrdi da će razvoj ići ruku pod ruku sa zaštitom životne sredine i zdravlja stanovništva, podaci iz prateće studije pokazuju da se broj komercijalnih letova može povećati za čak 67 posto sa 49.800 na 83.000 do 2045. godine. Opozicioni zeleni (Ecolo) i građanske inicijative optužuju vlast da ovim dozvoljavaju da Šarlroa postane noćni aerodrom u praksi, bez stvarnih ograničenja u vezi sa bukom i kasnim letovima.
"Aerodrom Šarlroa je već aerodrom koji funkcioniše noću u praksi, kršeći zvanične termine rada. Nova dozvola, čak i sa planiranom reformom kvota, ne pruža dovoljne garancije protiv kasnih letova", kaže liderka Ecolo, Lekok.
U okviru ekoloških mera, vlada je najavila jače stalno praćenje buke i kvaliteta vazduha oko aerodroma.
Ipak, lokalno stanovništvo tvrdi da to nije dovoljno.
Postoje i ekonomske zabrinutosti u vezi sa radom aerodroma. Na primer, naknada od samo 2,46 evra po putniku veštački obara cene u korist ultra niskobudžetnih kompanija poput Rajnera.
"Ovaj model nije ni održiv ni profitabilan i izlaže javne finansije Valonije značajnim rizicima. Vreme je da se pokrene tranzicija ka održivom i pravednom modelu, umesto da se uvek teži ka više zagađenja i manjem kvalitetu života zarad prevaziđenog ekonomskog koncepta", zaključila je Marija Lekok.
(EUpravo zato.rs)