Nepristojni putnici Rajanera koji budu izbačeni iz aviona zbog svog ponašanja biće kažnjeni sa 590 evra. Najveća evropska avio-kompanija saopštila je da će to biti minimalna kazna i da će kasnije tražiti nadoknadu od putnika koji su izbačeni u građanskom postupku.
Niskotarifna avio-kompanija je saopštila da se nada da će njena nova politika delovati kao odvraćajući faktor od neprihvatljivog ponašanja. Nepristojni, agresivni i pijani putnici remete letove i, u najeskstremnijim slučajevima, mogu predstavljati bezbednosni rizik i dovesti do preusmeravanja leta.
"Neprihvatljivo je da svi putnici u avionu trpe zbog nedoličnog ponašanja jednog putnika", rekao je portparol Rajanera za Gardijan.
"Izolovani incidenti zajednički svim avio-kompanijama"
Avio-kompanija, koja je prevezla nešto više od 200 miliona putnika u proteklih 18 meseci, saopštila je da su takvi incidenti "izolovani incidenti zajednički svim avio-kompanijama" i da su uzrokovani "veoma malim brojem putnika koji se ponašaju nekontrolisano".
Putnici koji se ponašaju nekontrolisano već se suočavaju sa visokim kaznama i pretnjom mogućih krivičnih prijava ili čak zatvora. Regulator, Uprava za civilno vazduhoplovstvo (CAA), kaže da bi putnici koji ometaju let mogli biti primorani da plate troškove preusmeravanja aviona, koji lako mogu premašiti 12.000 evra.
Svako ko bude zatečen pijan u avionu suočava se sa maksimalnom kaznom od 6.000 evra i do dve godine zatvora. Oni koji su optuženi za teže krivično delo ugrožavanja aviona mogu se suočiti sa do pet godina zatvora.
Izvršni direktor Rajanera, Majkl O’Liri, ranije je pozvao na ograničenje od dva pića za putnike na aerodromima. Rekao je da bi to pomoglo u suzbijanju porasta nedoličnog ponašanja tokom leta.
Putnici traže odštetu od 14.500 evra
U januaru je Rajaner pokrenuo pravni postupak u Irskoj protiv putnika za koga tvrdi da je poremetio let za Kanarska ostrva 2024. godine. Avio-kompanija je saopštila da traži 14.500 funti odštete kako bi pokrila troškove koje je nastala kada je let iz Dablina za Lanzarote preusmeren u Portugal.
Saopštili su da će odšteta pokriti troškove noćenja i druge troškove koje su morali da plate putnicima nakon što je avion preusmeren u Porto. Avio-kompanija je saopštila da je ponašanje putnika, čije ime nije objavljeno, prouzrokovalo da 160 putnika "trpi nepotrebne neprijatnosti i izgubi ceo dan svog odmora".
(EUpravo zato)