Štajerska je prva savezna pokrajina u Austriji koja je ukinula ekološko ograničenje brzine na autoputu. Zbog zaštite klime, ograničenje brzine bilo je 100 km/h na autoputu Brenner (A13) prema Italiji i autoputu Inntal (A12), između ostalog.
Međutim, u Štajerskoj je ta mera sada ukinuta. Iako ostaje ograničenje od 130 km/h, ono više nije vezano za ekološke razloge.
Austrijski auto-klub upozorava na posledice
Austrijski auto-klub (VCÖ) kritikuje ovu odluku, upozoravajući na moguće negativne posledice, kao što su:
- Veća potrošnja goriva
- Veća buka za stanovnike u blizini auto-puteva
- Povećana emisija štetnih gasova i CO₂
- Duži zaustavni put vozila i veći rizik od nesreća
- Zbunjujući saobraćajni znak se ukida (ovom promenom, nestaje i oznaka "IG-L", koja je često zbunjivala turiste u Austriji).
Šta znači "IG-L"?
U pitanju je skraćenica za "Zakon o kontroli zagađenja vazduha".
Inače, vozila na struju i vodonik nisu morala poštovati ograničenje od 100 km/h i mogla su se kretati brzinom do 130 km/h.
Ograničenje se odnosilo samo na automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Od sada, ovo više ne važi za auto-puteve u Štajerskoj, potvrđuju mediji.
Najpoznatija država po ukidanju ograničenja
Još jedna država gde je jedna od najvažnijih tema za vozače upravo ograničenje brzine je Nemačka. Istina, ono ovde nema veze sa ekologijom.
Nemci su poznati po automobilima i dobrim putevima, a mnogim vozačima je san da voze bez ograničenja po tamošnjem autobanu (autobahn). Međutim, da li zaista možete da stisnete "gas do daske" i jurite koliko želite?
Oko 70 odsto nemačkih auto-puteva nema fiksno ograničenje brzine, ali se preporučuje vožnja do 130 km na sat. Na ostalim deonicama se vozi do 100 ili 120 km na sat zbog krivina, gustog saobraćaja ili iz ekoloških razloga.
Autoban bije dobar glas jer je visokog kvaliteta, sa debljim slojevima asfalta nego u drugim zemljama. Putevi su dizajnirani tako da omoguće stabilnu vožnju i pri velikim brzinama.
Važno je znati da leva traka služi za brzu vožnju, pa je zabranjeno preticanje iz desne trake, osim u slučaju nekih nepredviđenih okolnosti.
(EUpravo zato/Fenix)