Na ovogodišnjim EuroNCAP testovima sudara, titulu najsigurnijeg automobila poneo je Deepal S07, SUV srednje veličine. Razvijen u saradnji kineske kompanije Changan Automobile i Huawei-a, ovaj model postigao je impresivnih 95 odsto bodova u kategoriji zaštite odraslih putnika, postavljajući nove standarde u automobilskoj sigurnosti.

On inače uskoro stiže na evropsko tržište sa procenjenom cenom od 58.000 evra, što ga čini konkurentnim u segmentu luksuznih SUV modela. Na kineskom tržištu košta mnogo manje - oko 22.000 evra.

U kategoriji zaštite odraslih, sa 93 odsto poena, drugo mesto dele Folksvagen Pasat, Škoda Superb i još jedan 'Kinez', NIO EL6. Mercedes-Benz E-klase dobio je 92 odsto bodova, koji takođe deli treće mesto sa kineskim modelom, pošto je Makus MIFA 7 na istom nivou bezbednosti, ali japanska Mazda CKS-80 ima isti broj bodova.

Posebna lista za automobile bezbedne za decu

Kada je reč o deci u automobilu, Folksvagen Pasat i Škoda Superb imaju po 87 odsto bodova, kao i Makus MIFA 7. NIO EL6 je tu sa 85 odsto, a Mercedes-Benz E-Klasa sa 90 odsto bodova. Mazda CKS-80 štiti decu u automobilu sa 88 procenata efikasnosti. Audi K6 e-tron je sledeći po bezbednosti, a slede ga kineski Makus eTerron 9 i Zeekr Ks, sva tri sa 91 odsto poena za zaštitu odraslih putnika. Iza njih su Porše Macan i MG HS sa 90 odsto bodova. Kineski Leapmotor C10 i Zeekr 001 dobili su manje od toga u procjeni sigurnosti EuroNCAP, a slijede evropski modeli Cupra Tavascan, Ford Capri, Ford Ekplorer, Škoda Kodiak (svih 89 odsto), piše Večernji list.

Slede Volvo EKS30 i KSPENG G6 sa 88 odsto poena za bezbednost, oba Kinezi, pošto su Kinezi vlasnici Volvo automobila, dok je nemački Audi A5 na 87 odsto, a japanski modeli Honda CR-V i Tojota C-HR imaju 85 odsto poena. Manje poena od toga, ali opet više od 80 odsto, osvojili su Hjundai Santa Fe, Lekus LBKS, Mini Countriman, Subaru Forester, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza i Folksvagen Tiguan. Svi do sada navedeni automobili – osim standardne Honda CR-V i Hjundai Santa Fe – dobili su maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. CR-V i Santa Fe su dobili petu zvezdicu samo uz dodatni paket sigurnosne opreme.

Slede modeli sa tačno 80 odsto poena za zaštitu odraslih putnika, koji su osvojili po četiri bezbednosne zvezdice: Alpine A290 i Renault 5. Po četiri zvezdice, sa manje od 80 odsto poena za bezbednost odraslih putnika, dobili su i Mitsubishi ASKS, Renault Captur, MG ZS Hibrid, Renault Simbioz.

Testiran 41 automobil

Iako Jeep Avenger ima 79 odsto ocena za zaštitu odraslih putnika, dobio je samo tri zvezdice ukupno zbog slabije bezbednosne opreme i slabije zaštite pešaka. Dacia Duster (70 odsto), kao i Suzuki Svift (67 odsto) i Ford Tourneo Custom sa standardnom opremom ostali su na tri zvezdice (dobio je četvrtu zvezdicu sa dodatnom sigurnosnom opremom). Uz Svift, samo Ford Tourneo Courier ima manje od 70 odsto poena za bezbednost odraslih putnika. Nijedan od testiranih "kineza" nema manje od 75 odsto, a čak i tih 75 odsto je postigao MG ZS Hibrid, koji malo ko doživljava kao kineski model. Za nas još uvek egzotični kineski modeli na koje i dalje gledamo sa oprezom jer su nedavno stigli, ili još nisu na našem tržištu, imaju 88 i više poena na evropskim testovima bezbednosti.

Tokom 2024. godine testiran je ukupno 41 automobil.

(EUpravo zato/Večernji list)