Izmenama zakona Nemačka donosi promene za učesnike u saobraćaju koji će morati da se prilagode novim pravilima kako bi došli do sveukupnih poboljšanja.

Radi se o izmeni i dopuni Pravilnika o uličnom prometu (StVO), što je još u maju  prošle godine najavio državni sekretar Oliver Lukšić. Od nekih drugih promena, jedna će biti i odmah vidljiva na ulicama, poput znaka “Ladezone“ koji se uvodi.

Naime, Ladezone trebalo bi da se odnosi na zonu utovara koja bi bila jasno ocrtana, a vozači će morati da pripaze jer im će im na tom delu biti zabranjeno zaustavljanje.

Inače, u Nemačkoj je za dostavne službe važilo da parkiraju u drugom redu prilikom utovara i istovara, a sad se uvodi novina koja će im omogućiti posebnu zonu.

Ne samo da bi ovaj potez mogao olakšati gužve koje se znaju stvarati na putevima zbog kamiona koji stoje u traci kako bi istovarili robu, već bi i povećala bezbednost učesnika zbog manjeg opsega kočenja i ubrzavanja.

Inače, ovim zakonom koji se uvodi posvećuje se veća pažnja i na okolinu. Vlasti će moći zabraniti promet u područjima u kojima je to opasno po zdravlje, uz mogućnost koja je data opšinskim vlastima da sami regulišu ova pitanja.

Novim StVO-om vlasti mogu narediti zabranu saobraćaja isključivo zbog zaštite okoline, klime i zdravlja, pojasnilo je Savezno ministarstvo privrede. Najavljeno je i uvođenje posebnih traka za autobuse ili proširenje biciklističke staze. Uz to, omogućiće se lakše postavljanje ograničenja brzine od 30 kilometara na sat oko škola i vrtića.

"Savezna vlada je još u junu donela izmene i dopune Zakona o uličnom prometu (StVG). Novi ciljevi saobrćajnog planiranja prvo se moraju ugraditi u zakon pre nego što se ugrade u StVO", pojašnjavaju u ministarstvu.

I Francuzi menjali pravila u saobraćaju

I Francuska je uvela novi saobraćajni znak - beli romb na plavoj podlozi, a kazna za njegovo ignorisanje iznosi 135 evra. Novi znak označava posebnu traku na levoj strani kolovoza namenjenu za vozila sa najmanje dva putnika, vozila sa nalepnicom sa nultom emisijom, taksije, autobuse i drugi javni prevoz, objavio je u avgustu nemački Fokus.

U nekim slučajevima, traka je rezervisana samo u određeno doba dana. To je naznačeno uključivanjem znaka u određeno vreme ili dodatnim znakom sa vremenskim okvirom u kom se pravilo mora poštovati.

(JA/EUpravo zato/EURACTIV.rs)