Uprkos odluci da na godinu dana obustavi letove za Peking, britanski prevoznik naglasio je da će i dalje svakodnevno leteti za Šangaj i za Hong Kong, ali nije naveo da li će uvesti novu rutu u zamenu za ovu, ka glavnom gradu Kine.

Evropski i britanski prevoznici ne smeju da lete nad Rusijom

Evropski i britanski prevoznici ne smeju da lete kroz ruski vazdušni prostor, što znači da njihovi letovi prema Aziji traju nekoliko sati duže, pa su time skuplji i manje privlačni putnicima.

Britanska avio-kompanija obnovila je liniju prema Pekingu tek pre nešto više od godinu dana, u sklopu normalizacije putovanja nakon pandemije covida-19.

Nakon ukidanja pandemijskih ograničenja promet između Kine i Evrope oporavljao se vrlo sporo i trenutno na mnogim letovima na toj ruti dominiraju kineski prevoznici.

Virgin već najavio da više neće leteti za Šangaj

Tako je i kompanija Virgin Atlantic već najavila da od oktobra više neće leteti za Šangaj.

Prevoznici poput Lufthanse ističu da slabije zarađuju i gube u odmeravanju snaga s kineskom konkurencijom koja sme da leti kroz ruski vazdušni prostor.

Vlasnik British Airwaysa tvrdi da problemi na rutama prema Kini nisu značajno uticalili na poslovanje jer je težište njihove osnovne delatnosti na Severnoj i Južnoj Americi, gde i dalje beleže dobru potražnju i rezervacije.

(M.A./EUpravo zato/index.hr)