Železnička kompanija Eurostar je objavila da ima planove da prvi put uvede vozove na sprat koji će saobraćati kroz tunel ispod Lamanša.

Ovaj železnički operater, koji povezuje Britaniju i kontinentalnu Evropu, potvrdio je da će naručiti do 50 vozova od proizvođača Alstom, čime će svoju flotu povećati za gotovo trećinu.

Kompanija je saopštila da planovi obuhvataju i velika ulaganja u ključni depo u Londonu, ali da i dalje postoje pitanja o tome da li taj objekat ima dovoljno prostora i za Eurostar i za potencijalne konkurentske operatere.

Prema ugovoru vrednom 2 milijarde evra (1,74 milijarde funti), potvrđenom u sredu, Eurostar je naručio 30 vozova "Celestia", uz opciju kupovine još 20.

Očekuje se da će prvih šest vozova početi da saobraća 2031. godine.

Svaki voz biće dugačak 200 metara, a ako se dva povežu, kao što je sada praksa, ukupna dužina biće 400 metara, sa oko 1.080 sedišta.

To će biti prvi brzi vozovi na sprat koji će prolaziti kroz ispod Lamanša.

Jedina druga dvospratna putnička usluga koja se ikada pojavila na britanskim prugama bio je eksperimentalni projekat iz 1949. godine.

Izvršna direktorka Eurostara, Gvendolin Kazenav, izjavila je da je "posebno ponosna što će vozovi na sprat prvi put stići u Ujedinjeno Kraljevstvo", dodajući da donose "izuzetan komfor".

Eurostar je prošle godine prevezao 19,5 miliona putnika, a Kazenav je rekla da je cilj da se taj broj poveća na 30 miliona.

Kompanija je navela da će nova flota, koja će delimično zameniti starije vozove, omogućiti 30% više vozova na linijama koje saobraćaju do Londona.

Putnici sa koferima ulaze u voz Eurostara koji povezuje London i Pariz
Foto: Adam McCullough / Shutterstock.com

Ugovor o dvospratnim vozovima potpisan je nakon što je Eurostar u junu najavio širenje mreže koji uključuju nove rute iz Londona ka Ženevi i Frankfurtu.

Novi vozovi moraće da prođu višegodišnji proces sertifikacije za upotrebu u tunelu ispod Lamanša i u svim zemljama u kojima Eurostar posluje.

Međutim, mala je verovatnoća da će dvospratni vozovi postati uobičajeni širom britanske železničke mreže.

Pošto je britanska železnička infrastruktura izgrađena veoma davno, većina pruga ne bi mogla da primi tako velike vozove zbog prepreka poput tunela i nadzemnih vodova.

Eurostar je takođe saopštio da će uložiti 80 miliona evra u razvoj depoa "Temple Mills" u Londonu, jedinom u Ujedinjenom Kraljevstvu koji je sposoban da primi veće vozove kakvi se koriste u kontinentalnoj Evropi.

Taj depo, kojim upravlja državna organizacija "London St Pancras Highspeed", trenutno koristi isključivo Eurostar.

Eurostar je za sada jedina kompanija koja nudi železničke usluge kroz tunel između Londona i Pariza.

(EUpravo zato/BBC)