Prirodne lepote su ono je na šta ljudi prvo pomisle kada se pomene zapadna Srbija i Loznica. Međutim, mnogi ne znaju da je ovaj kraj "iznedrio" poznati srpski, ali i svetski brend prirodne kozmetike. Sigurno ste imali priliku da koristite ili makar čujete za "Hedera Vitu". Njihovi prirodni sapuni, kupke, losioni za telo u širokoj su upotrebi u Srbiji, Evropskoj uniji i svetu, a sve je krenulo upravo iz – Loznice.
Osnivačica Olgica Samoilović je zbog svog brenda dobila nagradu "Cvet uspeha za ženu zmaja" 2020. godine koja se dodeljuje najuspešnijim preduzetnicama u Srbiji. Ona je nagrađena u kategoriji Izvozno orijentisana firma, i to zato što se njihovi proizvodi izvoze u 15 zemalja, većinom u Evropi, a deo na tržišta SAD i Kanade.
Svoj karijerni put otpočela je u jednoj farmaceutskoj kompaniji u Beogradu, ali se sa 26 godina vratila u Loznicu gde je odlučila da osnuje svoju firmu. Njen početnički kapital bio je skroman, pa je odabrala pragmatičnije rešenje, da svoj hobi pretvori u posao. Registrovala je firmu i napravila prvu seriju sapuna. Ubrzo nakon toga, krenula je da obilazi apoteke širom Srbije u kojima je ugovarala prodaje.
Vremenom je uspela da uveća broj objekata u kojima su se prodavali njeni sapuni, pa je zaposlila još ljudi i proširila asortiman.
Danas proizvodi i druge prirodne preparate koji se nalaze na policama apoteka širom Srbije i sveta.
Centar poslovanja je i dalje u Loznici
Uprkos rasprostranjenom uspehu, fabrika i centar poslovanja ove kompanije je i dalje u Loznici, gde zapošljava oko 70 ljudi i hrani isto toliko porodica.
"Krenulo je iz lične potrebe za proizvodima koji su prirodni i blagi za kožu, a za sve je "kriva" baka koja me je naučila da cenim tradiciju i prirodnu lepotu. Pre više od 13 godina kada sam započela svoje Hedera Vita putovanje, na tržištu nije bilo mnogo takvih opcija. Ta lična potreba i nedostatak prirodnih proizvoda inspirisali su me da preuzmem inicijativu i pokrenem svoju liniju proizvoda koja će odgovarati potrebama mnogih, uključujući i moje sopstvene", počinje priču za EUpravo zato Olgica Samoilović.
O tome kako joj je na poslovanje uticala činjenica da je krenula "iz unutrašnjosti" zemlje, a ne iz prestonice, kaže da je bilo izazova, ali prednosti. Jedna od prednosti je činjenica da je pokretanje posla iz manjeg grada možda zahtevalo više napora u smislu izgradnje prepoznatljivosti brenda.
"Verujem da smo kroz to stvorili čvrste temelje za dalji rast i razvoj naše kompanije", kaže naša sagovornica.
Ova "izvozno orjentisana firma" kako je glasilo priznanje 2020. godine, ima proizvode širom sveta, a sve to je plod temeljnog planiranja.
"Naša ekspanzija na tržište EU predstavlja plod temeljnog planiranja, strateškog pristupa i neprekidnog angažovanja na održavanju visokih standarda kvaliteta i vrednosti koje zagovaramo. Ključni faktor u našem uspehu na tržištu EU jeste uspostavljanje efikasne i pouzdane distributivne mreže".
Najbolje ide u Slovačkoj
Jedna od zemalja evropske porodice u kojoj prodaja "najbolje ide" je Slovačka.
"Izdvojila bih Slovačku kao državu u kojoj naša prodaja ide najbolje, a razlog za to je angažovanje naših distributera i partnera koji su se pokazali izuzetno efikasni i predani. Naši distributeri u Slovačkoj su demonstrirali visok nivo posvećenosti u promociji naših proizvoda i predstavljanju naše brend vrednosti na lokalnom tržištu", govori Samoilović.
Oko 70 zaposlenih u ovoj kompaniji i odnos među njima je, ceni naša sagovornica, ključ uspeha.
"Naša kompanija ima oko 70 zaposlenih, ali ovo je samo brojka. Ono što nas zaista definiše jeste naša posvećenost stvaranju pozitivnog radnog okruženja i osećaju zajedništva među zaposlenima. Naša najveća snaga dolazi iz moje početne vizije, da ljudi koji rade u "Hedera Viti" osećaju radost i zadovoljstvo na poslu".
Odluka da napusti firmu u kojoj je radila I da se upusti u preduzetništvo proizašla je iz želje da, kako priča, sledi svoje strasti I stvori nešto što će inspirisati I doprineti zajednici.
"Moj put preduzetništva ima korene u detinjstvu provedenom sa bakom, koja me naučila da cenim tradiciju i prirodnu lepotu. U našoj maloj kuhinji, prvi put sam otkrila sastojke za pravljenje kozmetike, što je postalo moja strast. Želela sam da nastavim bakinim stopama, ali na svoj način, kombinujući tradiciju sa inovacijom".
Plan za budućnost im je, ističe da ostanu verni vrednostima održivosti, ekološke osvešćenosti i kvaliteta, dok istovremeno prate trendove I potrebe potrošača.
Za kraj, savet za preduzetnike je da shvate važnost sposobnosti prilagođavanja i znanja.
"Važno je imati realna očekivanja i prihvatiti da će neuspesi biti deo puta ka uspehu. Ne treba se obeshrabriti od neuspeha, već naučiti iz njih i nastaviti napred. Biti preduzetnik zahteva hrabrost da se suočite sa izazovima i da se ne odustaje čak ni kada je put težak", zaključuje naša sagovornica.
(JA/EUpravo zato)