ChatGPT ruši sve rekorde, nedeljno ga za pomoć pita čak 400 miliona korisnika! Ipak, imaju pretnju sa Istoka

Američka kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI, poznata po svom alatu ChatGPT, saopštila je da njene usluge koristi 400 miliona ljudi svake nedelje.

Foto: Iryna Imago/Shutterstock

Tehnološka kompanija OpenAI, sa sedištem u San Francisku, nastavlja da raste uprkos sve većoj konkurenciji u oblasti veštačke inteligencije. Broj nedeljno aktivnih korisnika ChatGPT-a dostigao je 400 miliona u februaru, što je povećanje od 33 odsto u odnosu na 300 miliona u decembru, izjavio je za CNBC glavni operativni direktor OpenAI-a, Bred Lajtkap. Ove brojke do sada nisu bile javno objavljivane.

Lajtkap je naglasio da je ovaj rast rezultat "prirodnog napretka" ChatGPT-a, jer postaje korisniji i poznatiji sve većem broju ljudi.

"Ljudi za njega saznaju od drugih, vide koliko je koristan i primete da ga njihovi prijatelji koriste", rekao je Lajtkap u intervjuu, dodajući da je potrebno vreme da korisnici pronađu konkretne načine za primenu alata koji im odgovaraju.

"U pitanju je širi efekat – ljudi zaista žele ove alate i prepoznaju njihovu ogromnu vrednost".

Rast među poslovnim korisnicima

Ovaj rast nije ograničen samo na individualne korisnike – OpenAI beleži i snažan porast broja kompanija koje koriste njegove alate. Prema rečima Lajtkapa, OpenAI sada ima dva miliona pretplatnika među poslovnim korisnicima, što je dvostruko više nego u septembru. Često se dešava da zaposleni koriste ChatGPT u privatne svrhe, a zatim predlažu svojim kompanijama da ga implementiraju u poslovne procese.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

"Mnogo toga dolazi kao prirodni efekat usvajanja od strane potrošača – ljudi su već upoznati sa proizvodom, što nam donosi ogromne prednosti i dodatni podsticaj za rast. Rast je zdrav i odvija se po posebnoj putanji", rekao je Lajtkap.

Razvojna zajednica takođe sve više koristi OpenAI tehnologiju. U poslednjih šest meseci broj programera koji koriste OpenAI se udvostručio, dok je upotreba OpenAI-jevog modela za "rezonovanje", nazvanog o3, porasla čak pet puta, naveo je Lajtkap. Programeri koriste OpenAI kako bi integrisali njegovu tehnologiju u sopstvene aplikacije, a među najvećim korporativnim klijentima OpenAI-a nalaze se Uber, Morgan Stanley, Moderna i T-Mobile.

Lajtkap je uporedio ovu vrstu upotrebe sa uslugama u cloud-u, koje je Amazon Web Services (AWS) pionirski razvio pre dve decenije. Iako potrošački segment može rasti brže jer pojedinci mogu odmah usvojiti alat, segment poslovnih korisnika je u "fazi izgradnje", objasnio je.

"Postoji proces donošenja odluka o kupovini i učenja kako se koristi AI u velikim sistemima, ali će veštačka inteligencija postati ono što su danas cloud usluge – nešto bez čega nijedan ozbiljan biznis neće moći da funkcioniše", rekao je Lajtkap.

Izazov im predstavlja konkurencija

Brz rast OpenAI-a dolazi u trenutku kada se pojavila nova konkurencija iz Kine, kompanija DeepSeek. Ova kompanija je u januaru uzdrmala tehnološko tržište, izazivajući strahove investitora da bi mogla ugroziti buduću profitabilnost američkih AI kompanija i njihovu dominaciju. To je posebno pogodilo velike tehnološke kompanije – Nvidia je izgubila 17 odsto vrednosti deonica na dan kada je DeepSeek postao vest dana, što je obrisalo gotovo 600 milijardi dolara tržišne vrednosti.

Samo nekoliko dana kasnije, OpenAI je optužio DeepSeek da je nelegalno koristio njihove modele kroz tehniku poznatu kao "distilacija". Međutim, Lajtkap tvrdi da nova konkurencija nije promenila način na koji OpenAI razmišlja o otvorenom kodu, svojim planovima razvoja proizvoda ili investicionim strategijama.

"DeepSeek je dokaz koliko je veštačka inteligencija postala deo javne svesti – pre dve godine nešto ovako bilo bi nezamislivo. Ovo je trenutak koji pokazuje koliko su ovi modeli moćni i koliko ih ljudi zaista žele", rekao je Lajtkap.

(EUpravo zato)