Većina korisnika AI agenata dolazi iz bogatijih zemalja, visoko su obrazovani i rade u tehnologiji ili poslovima koji zahtevaju napredno znanje, pokazala je nova studija.

Milioni ljudi koriste veštačku inteligenciju (AI) kao pomoć u učenju ili za unapređenje lične produktivnosti, što istraživači opisuju kao prvu sveobuhvatnu analizu usvajanja AI agenata.

AI agenti funkcionišu kao napredni digitalni asistenti koji mogu da planiraju i izvršavaju složene zadatke uz minimalni nadzor čoveka, samo na osnovu korisničkog zahteva. Tokom 2025. najveće svetske tehnološke kompanije, Amazon, Google, Microsoft i OpenAI, pokrenule su ili značajno proširile svoje digitalne asistente.

Jedan istraživač sa Harvard univerziteta udružio se sa kompanijom Perplexity AI kako bi analizirao podatke sa njihovog AI pretraživača i digitalnog asistenta, Comet-a, lansiranog u julu 2025.

Istraživači su analizirali stotine miliona upita kako bi razumeli na koji način korisnici koriste agenta, a svoje prve, još nerecenzirane rezultate, objavili su ove nedelje.

Ko koristi AI agente i zašto?

Korisnici su kategorizovani prema profesijama i obrascima korišćenja agenta.

Oni koji su među prvima usvojili AI agente, kao i korisnici iz bogatijih i obrazovanijih zemalja, najaktivnije koriste ove digitalne asistente, navodi se u studiji.

Više od 70 odsto korisnika radi u digitalnim ili znanjem intenzivnim sektorima, kao što su akademija, finansije, marketing ili preduzetništvo.

Najmanje zastupljeni su korisnici iz oblasti koje zahtevaju rad u fizičkom okruženju, poput energetike i poljoprivrede.

Najpopularniji zadaci: produktivnost i učenje

Čak 36 odsto zadataka dodeljenih AI agentima odnosi se na "produktivnost i organizaciju rada" - izradu ili uređivanje dokumenata, filtriranje mejlova, sumiranje investicionih informacija ili kreiranje obaveza u kalendaru.

Na drugom mestu su zadaci vezani za "učenje i istraživanje": 21 odsto upita odnosio se na rezimiranje nastavnih materijala ili istraživačkih sadržaja.

Popularni su i zadaci vezani za kupovinu, putovanja i pretrage povezane sa zaposlenjem.

Korisnici su, što je zanimljivo, više tražili pomoć za lične potrebe nego za posao: 55 odsto upita ticalo se privatnog života, dok je svega 30 odsto bilo vezano za radne obaveze. Još 16 procenata odnosilo se na obrazovanje.

Kako se upotreba menja tokom vremena

Studija pokazuje da se način korišćenja AI agenata menja kako korisnici stiču naviku.

Oni koji su u početku postavljali jednostavne, lične upite, poput planiranja putovanja ili preporuka za medijske sadržaje, postepeno su prelazili na zahtevnije zadatke koji se odnose na produktivnost, učenje i razvoj karijere.Većina korisnika AI agenata dolazi iz bogatijih zemalja, visoko su obrazovani i rade u tehnologiji ili poslovima koji zahtevaju napredno znanje, pokazala je nova studija.

(M.A./EUpravo zato/euronews.com)