Turisti u glavnom gradu Danske biće nagrađeni besplatnom hranom, pićem i aktivnostima - ali samo ako učestvuju u ekološkim zadacima. Kopenhagen je i inače dobro poznat po održivosti, a sada danska prestonica proširuje svoju zelenu inicijativu na turiste.
Wonderful Kopenhagen, zvanična turistička organizacija glavnog grada Danske, pokrenula je projekat koji će zelene akcije posetilaca pretvoriti u valutu.
Grad je veoma popularna destinacija koja beleži više od 12 miliona noćenja u 2024. Sada postoji još više razloga za posetu zahvaljujući novopokrenutom "CopenPay-u".
Od 15. jula se organizuje probna akcija koja će posetioce ohrabrivati da učestvuju u aktivnostima koje su povoljne za dansku klimu poput sakupljanja smeća, putovanja javnim prevozom - za razliku od korišćenja automobila ili taksija - ili vožnje biciklom po gradu.
Ako odluče da se uključe, moći će kao nagrade da traže besplatne ručkove, kafe i čaše vina - kao i ulaz u muzeje i iznajmljivanje kajaka.
Kako je nastao "CopenPay" i kako će funkcionisati?
Takozvana 'CopenPay' šema osmišljena je kako bi se nadoknadio "ekološki teret" turizma, kaže turistički odbor Kopenhagena.
"Kada putujete u inostranstvo – ako letite na druga mesta ili putujete automobilom – zagađujete. Jedna od stvari koje možemo da promenimo je da nateramo ljude da se ponašaju održivije", objašnjava šef komunikacija turističke zajednice Rike Holm Petersen.
Odbor priznaje da je to samo jedan deo daleko veće inicijative, a Petersen je rekao da je plan samo "mali korak ka zelenoj tranziciji".
Trajaće do 11. avgusta i biće "zasnovan na poverenju". To znači da vam niko neće tražiti dokaz da je zelena aktivnost za koju kažete da ste uradili zaista završena.
"Na nekim mestima ćete možda morati da pokažete sliku na kojoj vozite bicikl ili kartu za javni prevoz", kaže Petersen.
Do sada se oko 24 organizacija prijavilo za pilot šemu - ali vlada neće nadoknađivati troškove kompanijama koje stoje iza turističkih atrakcija.
Ovaj potez je usledio nakon objavljivanja podataka iz Indeksa održivosti iz 2023. koji sugerišu da turisti žele da donose više tzv. zelenih izbora - 82 odsto ljudi – ali to tek treba da urade – 22 odsto.
Neka od posebnih iskustava za one koji učestvuju
Ako budete učestvovali u ekolioškim akcijama, možete doživeti i neka posebna iskustva. Na primer, posetioci Nacionalne galerije Danske koji sakupljaju plastični otpad biće pozvani da učestvuju u radionici kako bi ga pretvorili u umetničko delo.
Ako turista odluči da ode javnim prevozom ili biciklom do kultne toplane u Kopenhagenu, dobiće jedinstveno iskustvo skijanja niz njenu padinu, koja se nalazi na krovu zgrade.
Zvaničnici Kopenhagena se nadaju da će se ovi podsticaji pokazati plodonosnim za budućnost gradskog turizma - i njegov doprinos zelenom turizmu.
(JA/EUpravo zato)