Lažni popusti, taktike prodaje koje vrše pritisak na kupce i druge sumnjive metode koje koristi kineska platforma brze mode Shein krše zakon, saopštila je Evropska unija.
EU je dala kompaniji mesec dana da odgovori na optužbe ili će se suočiti sa kaznama, koje će biti zasnovane na prihodima ostvarenim u državama članicama u kojima je utvrđeno da su pravila prekršena, javlja Bi-Bi-Si.
"Sada je na Sheinu da preduzme neophodne korake, da se pridržava propisa i da u potpunosti uskladi svoje poslovanje sa evropskim potrošačkim standardima", rekao je evropski komesar za pravosuđe Majkl Mekgrat. Shein je odgovorio: "Naš prioritet ostaje da evropskim potrošačima pružimo bezbedno, pouzdano i prijatno iskustvo kupovine na mreži".
EU je saopštila da je istraga njenog tela za zaštitu potrošača otkrila "širok spektar praksi sa kojima se korisnici suočavaju prilikom kupovine na Shein, a koje su u suprotnosti sa zakonima EU". To je uključivalo obmanjujuće informacije, lažne etikete proizvoda, neosnovane tvrdnje o održivosti i skrivene kontakt informacije.
Takođe su otkriveni slučajevi u kojima su prikazivana sniženja cena koja nisu bila zasnovana na stvarnim prethodnim cenama i postavljani su lažni rokovi kako bi se potrošači primorali da brzo kupe. EU je takođe zatražila od Shein da osigura da se recenzije i ocene proizvoda "ne predstavljaju korisnicima na obmanjujući način".
"Morate da igrate po našim pravilima"
"Sve kompanije koje posluju sa potrošačima u EU moraju da se pridržavaju naših pravila. Ovaj potez šalje jasnu poruku: nećemo oklevati da pozovemo onlajn platforme na odgovornost, bez obzira na to gde se nalaze", rekao je Mekgrat.
Shein je saopštio da "konstruktivno sarađuje sa nacionalnim organima za zaštitu potrošača i Evropskom komisijom kako bi pokazao svoju posvećenost poštovanju evropskih zakona i propisa" i da "nastavlja aktivno da učestvuje u procesu rešavanja svih problema".
Shein se ranije suočio sa kritikama zbog svojih poslovnih praksi. Izveštaj Bi-Bi-Sija u januaru otkrio je da su neki radnici radili i do 75 sati nedeljno, što krši kineske zakone o radu. Takođe u januaru, britanski zakonodavci su optužili kompaniju za "namerno neznanje" nakon što je njihov advokat više puta odbio da odgovori na pitanja o poreklu pamuka koji Shein koristi.
Kao odgovor na istragu o uslovima rada, Shein je saopštio da je "posvećen pravednom i dostojanstvenom tretmanu svih radnika u svom lancu snabdevanja" i da ulaže desetine miliona dolara u jačanje nadzora i usklađenosti.
"Težimo najvišim standardima kada je reč o platama, a svi naši partneri u lancu snabdevanja su dužni da se pridržavaju našeg kodeksa ponašanja", navodi se u saopštenju kompanije.
(EUpravo zato)