Nazvana "easyJet železnice", holandska kompanija GoVolta pokušava da privuče putnike jeftinim voznim kartama kada naredne godine pokrene svoje prve linije.

Za rutu između Amsterdama i Hamburga, preko Berlina, cena karata kreće se već od 10 evra. Karte su već u prodaji za putovanja koja počinju od marta sledeće godine.

Putnici mogu preko GoVolte da rezervišu i paket-aranžmane za city break, koji uključuju vozne karte i hotelski smeštaj.

Kompanija planira da proširi ponudu uvođenjem linije Amsterdam-Pariz u decembru 2026.

GoVolta obećava niske cene i direktne rute

GoVolta želi da prodrma evropsko tržište međunarodnih železničkih linija sa tri glavna obećanja: pristupačne cene, zagarantovano sedište uz svaku kartu i direktne veze.

"Ako pitate ljude o međunarodnim vozovima, uvek čujete istu priču", kaže Hesel Vinkelman, suosnivač GoVolte.

"Tražiš kartu satima, platiš papreno, a onda se još pitaš da li ćeš i imati sedište. Mi želimo to da promenimo", dodao je on.

Trenutno, standardne karte za mart na ruti Amsterdam-Hamburg na ICE vozovima nemačke železnice (Dojče Ban) koštaju između 34 i 59 evra, uz jednu do četiri presedanja. Rezervacija sedišta naplaćuje se dodatnih 5,70 evra.

GoVolta nudi prvih 100 karata za svaki voz po samo 10 evra. Van promotivnog perioda, prosečna cena karte iznosi oko 30 evra.

Međutim, niska cena dolazi uz kompromis.

Naime, vozovi GoVolte mogu da razviju maksimalnu brzinu od 160 km/h, znatno manje od ICE i Eurostar vozova koji dostižu do 300 km/h.

Zbog toga će putovanja često biti sporija, oko sat vremena duže na relaciji Amsterdam-Berlin, dok bi put do Pariza mogao trajati i duplo duže nego Eurostarom.

Cilj: železnica koja je jednostavna i pristupačna kao avion

GoVolta navodi da želi da "putovanje Evropom vozom učini jednostavnim i pristupačnim poput letenja".

Ipak, nije prva koja nudi budžet varijante i zagovara održiviji način putovanja, ulažući pritisak na jeftine avio-kompanije. Sledi korake holandsko-belgijskog startapa European Sleeper, koji je 2023. uveo pristupačne noćne vozove.

Kvigo u Francuskoj, Avlo u Španiji i Lumo u Velikoj Britaniji takođe izazivaju dominaciju nacionalnih železnica i niskotarifnih avioprevoznika, nudeći jeftine brze vozove putnicima.

Kakvo će biti putovanje GoVolta vozovima?

Vozovi GoVolte imaće oko 820 sedišta raspoređenih u 11 vagona. U posebnom vagonu-lounge posluživaju se topli i hladni napici, grickalice i lagani obroci.

Putnici mogu birati između dve klase: ekonomske i komfor, pri čemu komfor klasa nudi tiše okruženje i udobnija, prostranija sedišta.

Putnici u ekonomskoj klasi mogu doplatiti za rezervaciju sedišta preko puta svog kako bi imali više prostora.

U cenu karte uključena su dva komada ručnog prtljaga, dok se veći ili dodatni prtljag doplaćuje posebno.

(M.A./EUpravo zato/euronews.com)