Vožnja vozom postaje sve više omiljen način putovanja - sporo, opušteno, uživajući u udobnim kupeima i pogledima kroz prozor. U mnogim evropskim zemljama beleži se pravi procvat noćnih vozova sa spavaćim kolima, tematskih i retro linija, dok države ulažu u nove rute koje zadovoljavaju i najzahtevnije putnike.
U ovom talasu širenja železničkih mreža, najavljena je nova linija koja će tri puta nedeljno povezivati Bazel, Kopenhagen i Malme.
Projekat čeka odobrenje švajcarskog parlamenta, a planirano je da prva vožnja krene 15. aprila 2026. godine. Karte bi uskoro trebalo da budu puštene u prodaju.
Detalji nove rute
Voz će iz Bazela polaziti srede, petkom i nedeljom u 17:35, da bi u Malme stigao u 9:35 narednog jutra, nakon 16 sati putovanja.
Povratak iz Malmea planiran je četvrtkom, subotom i ponedeljkom u 18:57, sa dolaskom u Bazel u 11:30, što ukupno čini oko 1.400 kilometara pređenih po Švajcarskoj, Nemačkoj, Danskoj i Švedskoj.
Na putu će stati u gradovima kao što su Freiburg, Karlsruhe, Mannheim, Frankfurt, Hamburg, Padborg, Kolding, Odense, Høje Taastrup i Kopenhagen.
Zbog rasporeda, voz neće stajati na Glavnom kolodvoru u Kopenhagenu, ali putnici do centra grada mogu stići za oko 15 minuta lokalnim S-Bahn vozom. Noćni vlak će imati kapacitet za oko 350 putnika, uključujući ležajeve, sklopive krevete i sedišta.
Noćni vozovi u usponu
Noćni vozovi sve više postaju popularan način putovanja po Evropi, ali razvoj novih linija često koče visoki troškovi održavanja.
Švajcarska vlada je do 2030. godine predvidela 47 miliona švajcarskih franaka (oko 50,6 miliona evra) za podršku međunarodnim noćnim vozovima, u okviru Zakona o CO2, sa ciljem smanjenja emisije stakleničkih gasova za polovinu u narednih pet godina.
(M.A./EUpravo zato/putnikofer.hr)