Prodaja automobila u Evropskoj uniji je snažno porasla u septembru, sa nizom novih modela i kontinuiranim interesovanjem za hibridne modele, pokazao je izveštaj udruženja proizvođača ACEA u utorak.
U septembru je u EU registrovano 888.672 novih automobila, što je 10 procenata više nego u istom mesecu prošle godine, izračunalo je udruženje. Krajem leta, prodaja novih automobila je porasla za 5,3 procenta. Podsticaj prodaji u letnjim mesecima bili su novi modeli, napominje udruženje. Od januara do septembra registrovano je približno 8,1 milion novih automobila, što je samo 0,9 procenata više nego u istom periodu prošle godine.
Na vodećim evropskim tržištima, prodaja novih automobila u Španiji je najviše porasla u septembru, za 16,4 procenta. Nemačko tržište je takođe zabeležilo dvocifren rast, sa 12,8 procenata više registracija novih automobila nego u istom mesecu prošle godine. Italijansko tržište je poraslo za 4,2 procenta, a francusko za skromnih jedan procenat, izračunala je ACEA.
Najpopularnija među evropskim kupcima u periodu od januara do septembra bila su hibridna električna vozila, sa tržišnim udelom od 34,7 procenata. Prema ACEA, grupa obuhvata "potpune i delimične hibride" koji, u zavisnosti od snage baterije, mogu da voze u proseku do 62 procenta vremena samo na električni pogon. Slede benzinski motori sa udelom od 27,7 procenata i električna vozila na baterije sa 16,1 procenat. Udeo dizelaša i plag-in hibrida bio je gotovo jednak i iznosio je oko devet procenata, prema podacima ACEA. Udeo hibrida se tako do početka jeseni još više približio kombinovanom tržišnom udelu benzina i dizela.
Tesla na vrhu
Uprkos naglom padu prodaje u septembru, za čak 18,6 procenata u odnosu na isti mesec prošle godine, američka Tesla je pretekla kineske konkurente BYD i SAIC Motor, sa 25.656 prodatih automobila.
Tesla, za razliku od BYD-a i SAIC-a, proizvodi isključivo električna vozila na baterije.
Kineski giganti su takođe zabeležili snažan rast prodaje u septembru, prema podacima ACEA, i neutralisali su uticaj visokih tarifa EU na uvoz električnih vozila na baterije prodajom hibrida. BYD je skoro učetvorostručio prodaju na evropskom tržištu u septembru, isporučivši preko 13.000 vozila evropskim kupcima. Isporuke SAIC-a su porasle za skoro 80 odsto, na 18.406 vozila. EU je uvela carinu od 35,3 odsto za SAIC i 17 odsto za BYD. Uvoz Teslinih automobila takođe podleže carini, ako su proizvedeni u Kini, ali od samo 7,8 odsto.
(EUpravo zato/Poslovni)