Novi trend koji se mladim influenserima neće svideti: Ova, zapravo, odlična propaganda stiže sa TikToka

Influenseri na društvenim mrežama nude nam razne proizvode, od igle do lokomotive, ubeđujući nas da nam baš to treba i da ćemo uz pomoć tih proizvoda biti bolji, zdraviji, mlađi i lepši. Novi trend koji dolazi sa TikToka sigurno se neće svideti uticajnima jer propagira nešto sasvim suprotno

Annebel Van den Heuvel / Panthermedia / Profimedia

Novi trend koji se širi među mladima, posebno na TikToku neće se svideti ni influenserima, ni svima koji propagiraju konzumerizam i guraju nas ka potrošačkom društvu.

Naime, u poslednje vreme raste broj kreatora sadržaja na društvenim mrežama koji pokazuju da nose papuče iz srednje škole objašnjavajući da su i dalje u dobrom stanju.

Neke od devojaka govore kako imaju jednu torbicu za grad, ili kozmetički neseser sa četiri proizvoda jer im ne treba gomila kozmetike koja se na tržištu nudi i reklamira kao "ovo morate imati".

Drugi kreatori ovakog sadržaja snimaju nameštaj kupljen u second-hand radnjama, vintage odeću, poručuju da stare majice nose kao pidžame, staklene tegle ne bacaju već koriste za odlaganje i slično.

U ovom trendu manje je više, zahvatio sve oblasti, kao što se i preterana potrošnja- konzumerizam, koja ga je inspirisala, rapidno raširila.

Pod heštegom "core underconsumption", korisnici sada promovišu svesnu potrošnju, priroritet daju kvalitetu nad kvantitetom, ohrabruju pratioce da stvari cene umesto da ih sakupljaju.

"TikTok je gotovo sve pretvorio u priliku za konzumerizam, čak i odlazak u šetnju postao je šoping iskustvo" kazala je spisateljica Lora Kejpon.

Upravo su to otkrili zagovornici novog trenda od kojih su neki, kako su i sami priznali, kupovali previše i opisali tu stalnu trku za kupovinom novog, lepšeg i boljeg, kao - iscrpljujuću.

Sada se osećaju oslobođeno a svojim pratiocima poručuju da ne moraju da kupe milion proizvoda da bi se osećali lepo.

Dok jedni nazivaju ovaj trend minimalna potrošnja, drugi tvrde da je to zapravo normalna potrošnja.

Kako objašnjavaju finansijski stručnjaci, pokret je delimično i proizvod inflacije.

Predsednica Bank of America za maloprodajno bankarstvo Holi O'Nil istakla je za Fortune da je posebno Generacija Z bila vrlo glasna u svojoj borbi da priušti osnovne potrebe u opštem rastu cena.

"Ne želite da bacite stvar u koju ste već uložili ili kupili, želite to da optimizujete. To ima i budžetski i održivi uticaj. Svi znamo zadovoljstvo korišćenja svega što kupite, umesto bacanja, a Generacija Z je vrlo usklađena sa tim. Oni osećaju visoke troškove života. Znaju da moraju da nađu načine da smanje troškove", zaključila je ona.

(M.A./EUpravo zato/eKapija.com)