Za božićne poklone daju 320 evra: U ovom gradu jedan čovek u proseku kupi 8 poklona - koliko vi izdvajate?

Koliko trošimo za poklone povodom novogodišnjih i božićnih praznika?

Andrey Zhuravlev / Alamy / Alamy / Profimedia Kupovina novogodišnji poklona

Novogdišnja euforija je u toku, a sa njom idu i - pokloni. Nekome je ovo noćna mora, dok postoje ljudi koji u njihovoj kupovini ili izradi uživaju. Ipak, pravili ih sami ili kupovali, novac ćete morati da uložite ako želite da poklanjate za praznike. Koliko, do vas je...

Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih devet planira da kupi u proseku osam poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone.

"Trend ide od nepromišljene ka ciljanoj kupovini", kaže predsednica trgovinskog sektora pri Privrednoj komori Beča, Margarete Gumpreht.

"Bečlije sve češće posvećuju posebnu pažnju prilikom kupovine poklona, jer žele da njihovi pokloni budu adekvatni. Ovaj trend pokazuje da lični pokloni postaju sve važniji", objašnjava Gumpreht.

Polovina Bečlija (54 odsto) tvrdi da dobro poznaje želje svojih voljenih, i da lako nalazi odgovarajuće ideje. Više od trećine Bečlija (37 odsto) direktno pita za želje, kako bi izbegli pogrešne kupovine. Četvrtina (26 odsto) se inspiriše u prodavnicama, dok 22 odsto svakog Božića poklanja slične poklone. Samo 8 odsto Bečlija traži ideje za poklone putem društvenih mreža.

Andreas Stroh / imago stock&people / Profimedia  Advent Beč

Materijalna vrednost manje bitna

"Materijalna vrednost poklona sve više prelazi u drugi plan. Za mnoge Bečlije individualnost, regionalnost i održivost postaju ključni kriterijumi pri odabiru poklona", ističe Gumpreht. Šest od deset Bečlija (61 odsto) pridaje značaj personalizovanim poklonima. Polovina ispitanika (49 odsto) smatra da su održivi, ekološki pokloni vrlo važni. Trend se okreće ka dugotrajnim, ekološki prihvatljivim proizvodima, naročito ako su lokalno proizvedeni.

Način na koji kupci kupuju, šta kupuju, gde kupuju i kako donose odluke o kupovini značajno se promenio poslednjih godina. Iako je online trgovina nesporno postala važnija, trenutno istraživanje pokazuje da 35 odsto ispitanika želi više da kupuje u lokalnim radnjama. Takođe, 19 odsto ispitanika više voli proizvode iz regiona.

"Uprkos mnogim pretpostavkama, jasno je da potrošači ne kupuju isključivo online, već cene iskustvo lične kupovine u prodavnicama", kaže Gumpreht.

Kada je reč o božićnim poklonima, većina se odlučuje za kupovinu u prodavnici. Od 8 poklona, 5 se kupuje u prodavnicama, što je delom i zbog božićne atmosfere u gradu.

Koliko vi trošite na poklone?

Iako su novogodišnji i božićni praznici pravi trenutak da nekome pokažete koliko vam je stalo, činjenica je da ako to budete pokazivali poklonima, moraćete da pripremite svoj novčanik. 

Beč jeste novogodišnji grad, mesto gde se održava jedan od najlepših advenata na svetu, ali i mesto gde su plate znatno iznad evropskog proseka - više od 4.000 evra. Zato nije ni čudo što za poklone u proseku izdvajaju oko 320 evra. Za Srbiju, u kojoj je prosečna plata oko 800 evra, međutim, to nije realno. Koliko ste vi novca spremni da izdvojite za novogodišnje poklone, šta kupujete i kome birate da kupujete? Pišite nam u komentaru.

(EUpravo zato)