Uprkos naporima da se unaprede ljudska prava, uvedu održive poslovne prakse, da se uspore klimatske promene i smanji zagađenje i uspori gubitak biodiverziteta – sve su to i dalje veliki globalni izazovi. Mnogi korporativni i državni akteri su prepoznali potrebu za hitnim delovanjem i okupljeni u Globalnom dogovoru Ujedinjenih nacija, zajedničkim snagama pokušavaju nešto da urade.
Inicijativi Globalni dogovor priključila se i kompanija Wireless Media Group, kako bi aktivno učestvovala u pronalaženju rešenja za goruće probleme.
Kako bi svoje strategije usmeravale tamo gde je to najpotrebnije, na sastanku članica Mreže Globalnog dogovora Srbija, koji je održan 25. septembra, predstavljen je Izveštaj o napretku u ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja do 2030. godine u Republici Srbiji.
Vladica Janković, član Grupa za ciljeve održivog razvoja i socio-ekonomske indikatore iz Republičkog zavoda za statistiku, detaljno je predstavio rezultate četvrtog po redu Izveštaja koji su prof. dr Marija Babović i Republički zavod za statistiku (RZS) priredili uz podršku vlada Švajcarske i Nemačke i Ujedinjenih nacija u Srbiji.
Nakon predstavljanja izveštaja, Ivona Gvozdenović, projektna menadžerka Fondacije Ana i Vlade Divac, predstavila je socijalni stub platforme Održivi razvoj za sve.
Pod utiskom dobrih, a prirodno zapitani nad onim manje pozitivnim statističkim podacima, predstavnici i predstavnice četiri kompanije članice, održali su panel diskusiju o globalnim, ali i o pitanjima i akcijama koje sprovode kako bi povećali uticaj na okruženje.
Učesnici panela koji je moderirala Tijana Janković, izvršna direktorka Mreže Globalnog dogovora Srbija, bili su Jelena Poleksić, specijalistkinja za ESG iz kompanije Mercator S, Vedran Ivanković, rukovodilac odseka za komunikacije Raiffeisen banke, Marko Nikolić, direktor marketinga i poslovnog razvoja firme Ribella Foods i Irena Petrović, direktorka WMG fondacije.
U cilju da doprinesu zelenijem poslovnom okruženju Jelena Poleksić istakla je kako je Mercator S postao zeleni trgovački lanac koji koristi električnu energiju Elektroprivrede Srbije, koja je u potpunosti dobijena iz obnovljivih izvora. Ona je podsetila i na kompostiranje, incijativu koju je kompanija Mercator -S pokrenula u svoja tri vodeća maloprodajna lanca IDEA, RODA i MERCATOR, sa ciljem da smanji otpad od hrane.
"Važno je svakodnevno komunicirati sa zaposlenima i konstantno kod njih podizati svest o održivosti", rekao je Vedran Ivanković, i dodao kako Raiffeisen banka polaže na podsticanje održive korporativne kulture kroz brojne radionice sa zaposlenima, uz sve druge ESG aktivnosti banke, poput osnivanja investicionih fondova koji ulažu u kompanije koje vode računa o zaštiti životne sredine i upotrebe platnih kartica od recikliranog PVC-a.
Ribella Foods, najpoznatija po svom humusu, jednako je uspešna i na polju održivosti. Njihova fabrika u Bačkom Jarku, prečišćava otpadnu vodu koju vraća u prirodu, a nedavno su izgradili i svoju solarnu elektranu.
Medijska kuća i ESG
Kako jedna medijska kuća može da doprinese održivom razvoju, objasnila je Irena Petrović, direktorka WMG fondacije. Pored podizanja svesti koje se podrazumeva, kompanija WMG godinama kroz različite projekte uključujući organizaciju više od 50 konferencija, nastoji da doprinese konkretnim promenama. Neki od tih projekata su "Održiva budućnost", "Prevencija kao garancija", a najpoznatiji i najznačajniji je projekat "Zasadi drvo".
WMG zajedno sa kompanijom dm i institucionalnim partnerima ove jeseni pokreće šestu sezonu sadnje, kada bi trebalo da bude posađena i milionita sadnica, istakla je Irena Petrović. Milion stabala će biti doprinos koji kompanija WMG i WMG fondacija ostavljaju budućim generacijama.
S obzirom da strategija koju će doneti kompanije u mnogome zavisi od standarda koje postavlja Evropska unija, WMG fondacija pokrenula je i platformu EUpravo zato kako bi pospešili međusobno razumevanje i generalno približili vrednosti EU, rekla je direktorka WMG fondacije.