Dvodnevni događaj održan je u Infinity Conference Centru u Beogradu i okupio je stručnjake koji su predstavili upotrebu AI u medijskoj industriji, kako u Srbiji, tako i širom sveta.

Prvog dana učesnici su slušali izlaganja međunarodnih i lokalnih stručnjaka o najnovijim inovacijama u oblasti AI i načinu na koji ova tehnologija utiče na komunikaciju.

Elin Vislender, novinarka i urednica za AI u švedskom Aftonbladetu, i Džodi Doerti-Kov, glavni urednik za AI u britanskom Njuzkvestu (Newsquest), govorili su o integraciji AI u male i velike redakcije u Švedskoj i Velikoj Britaniji, deleći praktična rešenja.

Projekat Mediji.Inovacije predstavio je studiju o upotrebi AI u medijskom sektoru Srbije.

Više od 100 predstavnika medijske industrije učestvovalo je u ovoj studiji. Studija je pokazala da 66% ispitanika ne očekuje da će AI u bliskoj budućnosti zameniti novinare, a skoro polovina medijskih organizacija u Srbiji već redovno koristi veštačku inteligenciju. Najveća zabrinutost ispitanika odnosi se na potencijal AI da širi dezinformacije i snižava kvalitet novinarstva.

"Iako snažno ohrabrujemo ljude da sami istražuju veštačku inteligenciju, želimo da im ubrzamo put kako bi mogli da zaobiđu neke osnovne korake tako što će koristiti naše Super GPT-e," istakla je Elin Vislender tokom svog govora.

Prisutnima su se obratili i otpravnik poslova američke ambasade u Beogradu Aleksandar Titolo i šefica odeljenja za razvojnu saradnju u Ambasadi Švedske An-Šarlot Malm.

"Koncepti kao što su razlike u mišljenju, ekonomski razvoj, sloboda izražavanjai demokratizacija informisanja utkani su u Ustav Srbije. To su takođe glavne vrednosti koje mi Amerikanci negujemo i koje takođe delimo sa našim prijateljima iz EU. Dok radimo na razvoju veštačke inteligencije moramo da branimo ove vrednosti jer iz istorije znamo da veliki tehnološki napredak može naše vrednosti i društva da testira na nove načine." rekao je Titolo.

Konsenzus stručnjaka je da je veštačka inteligencija transformisala globalni medijski pejzaž. Kako tehnologija evoluira, važno je da mediji razumeju njene primene u svakodnevnim situacijama. Pored prilagođavanja inovacijama koje donosi AI, medijski profesionalci moraju se pridržavati etičkih standarda kako bi zadržali poverenje javnosti.

"Korišćenje AI je unelo dodatnu vrednost u način na koji obavljamo svakodnevni rad, i više nije pitanje da li, već kako možemo da je prigrlimo kako bismo rešili ključne društvene izazove, ostali konkurentni i na kraju očuvali nacionalnu bezbednost i razvili prosperitetno demokratsko društvo sa visokim kvalitetom života", izjavila je An-Šarlot Malm.

Drugog dana, stručnjaci iz projekta Mediji.Inovacije vodili su radionicu za lidere medijske industrije u Srbiji. Predstavnici medija iz cele Srbije, zajedno sa učesnicima obrazovnih programa za novinare i menadžere u medijima, upoznali su se sa najboljim praksama u upravljanju AI-om, kao i sa povratnim informacijama o temama kao što su mogućnosti AI-a, prompt inženjering i generativna AI.

(M.A./EUpravo zato)