Danka i Slaven su oboje inženjeri drvne industrije, a za razvitak svog biznisa nisu birali lakši ni jeftiniji put.
Oni nisu birali jeftine sirovine, nisu se opredelili za jednostavan dizajn, nisu uzimali najpristupačnije boje, već su pazili da svaki korak u izradi bude kvalitetan i bezbedan, što garantuju sa većim brojem međunarodnih sertifikata.
Ljubav prema prirodnim materijalima
„Naša strast prema prirodnim materijalima i dizajnu spojena je sa željom da našoj deci pružimo jedinstveno okruženje za igru i učenje. Kroz sopstvene potrebe i kreativnost, prešli smo put od ideje do preduzetničkog poduhvata koji je izrastao u brend prepoznatljiv po kvalitetu i toplini", objašnjavaju Živkovići za BIZLife.
Two N je mala porodična firma iz Beograda koja se fokusira na ručno izrađene drvene lampe, igračke i dekoraciju za dečje sobe.
„Naša misija je da spojimo funkcionalnost i estetiku, nudeći proizvode koji unose toplinu u svaki prostor. Radimo sa ekološkim materijalima, što je za nas posebno važno jer želimo da deca odrastaju okružena prirodnim i sigurnim predmetima", ističu u razgovoru ono što im je najvažnije.
Inspirisala ih - DECA
Živkovići kažu da balansiranje posla i porodičnog života nije lako, ali da kroz jasnu organizaciju i zajednički rad, uspevaju da nađu vremena za sve.
"Deca su deo naše priče, često su u radionici sa nama, i na taj način rastemo kao porodica i kao biznis. Motivaciju crpimo iz ljubavi prema onome što radimo i želje da pružimo deci nešto trajno i posebno", navode oni.
Preloman trenutak koji ih je podstakao da se otisnu u preduzetničke vode dogodio se kada su primetili da postoji veliko interesovanje za njihove proizvode, uprkos minimalnom marketingu.
Tada su odlučili da se potpuno posvete biznisu jer su verovali u kvalitet i autentičnost onoga što nude.
"Podrška prvih kupaca nam je dala sigurnost da smo na pravom putu. Lampe su bile naš prvi proizvod, jer su nudile savršen spoj funkcionalnosti i dekoracije. Inspiraciju crpimo iz prirode, svakodnevnih situacija, i dečjih svetova mašte. Naš cilj je da svaka lampa donese svetlost i radost u prostor, a dizajni su osmišljeni tako da razvijaju dečiju maštu i oživljavaju njihove sobe", kažu oni.
Ekološki proizvod bezbedan za decu
Prva lampa bila je u obliku oblaka, a prelep dizajn nije jedino po čemu se njihove lampe ističu.
Koriste boje koje poseduju sertifikat za bojenje dečjih igračaka, što znači da deca slobodno mogu da ih stave u usta, bez bilo kakvog rizika.
Živkovići ističu da su njihove lampe specifične po unikatnom dizajnu, ekološkim materijalima, savremenoj LED tehnologiji i ručnoj izradi.
"U Srbiji, tržište za ovakve proizvode nije veliko, što predstavlja izazov. Međutim, potražnja za kvalitetnim, ručno rađenim proizvodima raste, posebno među roditeljima koji žele da deci obezbede sigurno i prirodno okruženje", navode oni.
Kažu da u Srbiji nedostaje podrška za preduzetnike u vidu olakšanog pristupa finansijama, kao i edukacija i mentorstvo za male biznise.
Napominju da i administrativne prepreke i dugotrajni procesi dobijanja dozvola i sertifikata otežavaju poslovanje.
"Bolja povezanost sa domaćim dobavljačima bi takođe olakšala naš rad, jer većinu materijala trenutno uvozimo", zaključuju Živkovići.
(M.A./EUpravo zato/Biz Life)