U svom najnovijem udaru na pravila EU o digitalnim tržištima, tvrdeći da Zakon o digitalnim tržištima (DMA) treba zameniti zakonodavstvom koje je "prilagođeno svrsi", Epl je pozvao Evropsku komisiju da ukine ključni antimonopolski zakon EU u digitalnoj sferi, Zakon o digitalnim tržištima (DMA).
U svojoj konsultaciji, Epl je tvrdio da DMA treba zameniti "zakonodavnim instrumentom prilagođenim svrsi". Ukoliko ukidanje ne bi bilo moguće, kompanija je predložila da sprovođenje bude povereno nezavisnoj evropskoj agenciji koja je zaštićena od političkog uticaja. Takođe je predložila da u sprovođenje pravila mogu biti uključeni evropski organi za sajber i zaštitu podataka.
Epl je ponovio svoj dugogodišnji stav da pravila EU ometaju osnovna prava. Godine 2023. kompanija se obratila sudovima EU, tvrdeći da obaveze po DMA krše pravo na privatnost i slobodu obavljanja delatnosti.
Javna rasprava u tom slučaju zakazana je za 21. oktobar. Kompanija je takođe optužila Evropsku komisiju za ekstremna tumačenja DMA, koja su, prema njenim rečima, stvorila nove ranjivosti za korisnike i pogoršano korisničko iskustvo.
DMA zahteva od velikih platformi, kao što je Epl, da obezbede interoperabilnost, što znači da funkcije moraju biti dostupne i na proizvodima koji ne pripadaju kompaniji. Epl je naveo da je odložio lansiranje funkcije "Live Translation" na AirPods uređajima i iPhone mirroring zbog zahteva u vezi sa usklađenošću sa pravilima.
Portparol Komisije, Tomas Regnir, naglasio je da zahvaljujući DMA, kompanije imaju pravo na fer konkurenciju.
"Epl mora da omogući interoperabilnost uređaja trećih strana sa svojim operativnim sistemima. Usklađenost sa DMA nije opcionalna, već obaveza", dodao je.
Kritike Epla, koje odražavaju širi otpor američkih tehnoloških kompanija, dolaze u trenutku pojačanih tenzija između EU i SAD u vezi sa digitalnom regulativom.
Nedavno je američki predsednik Donald Tramp zapretio odmazdom kroz tarife protiv EU nakon što je kompanija Gugl kažnjena zbog anti-konkurentskih praksi.
Evropska komisija je kaznila Gugl sa 2,95 milijardi evra zbog kršenja pravila EU o zaštiti konkurencije, jer je narušavao tržišnu konkurenciju u industriji tehnologije za oglašavanje ("adtech").
To je učinio tako što je favorizovao svoje sopstvene servise za onlajn oglašavanje na štetu konkurentskih provajdera usluga oglašavanja, oglašivača i onlajn izdavača.
(EUpravo zato.rs)