Digitalni savetnici osvajaju praznične kupovine: AI vam može pomoći da pronađete savršen novogodišnji poklon

Sve više Nemaca koristi veštačku inteligenciju za pronalaženje savršenih poklona za Božić i Novu godinu. Mladi i roditelji sa decom posebno se oslanjaju na AI aplikacije koje predlažu poklone u skladu sa interesovanjima i budžetom, štedeći vreme i smanjujući praznični stres.
Kupovina novogodišnjih poklona Foto: Andrey Zhuravlev / Alamy / Alamy / Profimedia

Kako praznici sve više stižu, izbor poklona postaje pravi izazov, od vaučera i igračaka do knjiga i tehnoloških gedžeta.

Sve više ljudi u Nemačkoj odlučuje da u ovoj misiji pozove pomoć veštačke inteligencije (AI), koristeći aplikacije koje nude personalizovane predloge poklona.

Prema istraživanju firme NIQ, čak 29 odsto ispitanika koristi AI kao savetnika pri izboru poklona, a najčešće su to mladi i porodice sa decom.

U starosnoj grupi od 18 do 29 godina, udeo korisnika AI ide čak do 48 odsto, dok kod onih između 30 i 39 godina iznosi 45 odsto. Među roditeljima, 44 odsto koristi veštačku inteligenciju za pronalaženje ideja, dok je kod drugih ispitanika taj procenat znatno manji, 23 odsto.

"Roditelji često rade pod velikim vremenskim pritiskom, a lista želja za poklone može biti duga i raznovrsna. AI im omogućava da brzo dobiju relevantne predloge koji odgovaraju i interesovanjima i budžetu", objašnjava Matijas Fridrihs, stručnjak NIQ za potrošačke trendove.

Istraživanje je pokazalo i zanimljive razlike po obrazovanju. Osobe sa završenom gimnazijom ili fakultetom češće se oslanjaju na AI (35 odsto), dok je među ispitanicima sa nižim ili srednjim obrazovanjem procenat korisnika 25 odsto.

Veštačka inteligencija tako postaje praktičan pomoćnik tokom prazničnih kupovina, nudeći predloge koji štede vreme, smanjuju stres i pomažu da pokloni budu pažljivo odabrani.

S obzirom na brzinu kojom se AI alati razvijaju, u budućnosti se očekuje da će gotovo svaki kupac moći da ima "digitalnog savetnika" za praznične poklone.

(M.A./EUpravo zato/biznis.rs)