Aitana (25) je zgodna devojka iz Barselone, prepoznatljiva po ružičastoj kosi.
Svake nedelje na društvenim mrežama dobija brojne poruke, pa čak i od poznatih ličnosti koje je pozivaju u izlazak.
Međutim, postoji jedna caka.
Aitana nije stvarna.
Ruben Kruz, osnivač agencije "The Clueless" je ujedno i njen tvorac.
Kako je rekao, našao se u mukama jer mu posao nije dobro išao, a klijenata je bilo sve manje.
"Analizirali smo naš rad i shvatili da su mnogi projekti odloženi ili zaustavljeni zbog problema koje su izvan naše kontrole. Često je to bila krivica influensera ili modela, a ne dizajnerskih rešenja", poručio je za Euronews.
Kruz je onda sa kolegama smislio da naprave sopstvenu influenserku koju bu koristili kao model za pristupanje brendovima.
Tako je nastala Aitana, devojka sa ružičastom kosom čiji je fizički izgled doveden do savršenstva.
"Stvorili smo je da bismo bolje razradili posao, umesto da zavisimo od ljudi sa ogromnim egom, koji samo žele novac pozirajući po ceo dan", dodao je.
Koliko Aitana zarađuje?
Aitana zarađuje oko 1.000 evra po reklami, a nedavno je postala zaštitno lice jedne kompanije za suplemente, a osim toga postavlja i fotografije u donjem vešu.
Za samo nekoliko meseci je prikupila više od 121.000 pratilaca na Instagramu, a njene slike mame mnogobrojne reakcije. Čak su joj i poznate ličnosti slale poruke ne znajući da to nije prava osoba.
"Jednog dana joj je pisao poznati latinoamerički glumac koji je želeo da je izvede na večeru. On ima pet miliona pratilaca, a neki od nas su u detinjstvu gledali njegove serije. On uošte nije imao pojma da ona ne postoji", rekao je Kruz.
Kako se udahne život u veštačku inteligenciju?
Svakog dana se tim ove marketinške agencije sastaje kako bi razmotrili Aitanin plan aktivnosti za iduću nedelju. Razgovaraju o tome šta će raditi, gde će putovati i koje fotografije će biti postavljene na Instagramu.
Ipak, ovde nema nikakvih putovanja, menjanja garderobe ili slikanja. U pitanju je mešavina veštačke inteligencije i dizajnera koji koriste fotošop.
"U prvih mesec dana smo uvideli da ljudi prate nečije živote, ne slike. Pošto nije stvarna, morali smo da joj udahnemo malo života da bi pratioci mogli, makar malo, da se identifikuju i povežu sa njom. Morali smo da ispričamo priču", rekao je grafički dizajner.
Zato Aitana ima sasvim precizne osobine. Stvorena je kao ljubitelj fitnesa, a opisana je kao otvorena i pažljiva.
"Napravili smo je na osnovu onoga što društvo najviše voli. Razmišljali smo o ukusima, hobijima i sličnim stvarima koje su bile u trendu psolednjih godina", dodao je.
Aitana je bila toliko popularna da su dizajneri stvorili i drugu virtuelnu manekenku Maju koja je "malo stidljivija".
(EUpravo Zato/Euronews)